Ik zou graag ooit eens meedoen aan de olympische spelen in de ruitersport, maar hoe? Is er een ruiterschool om te trainen voor de spelen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mensen die mee willen doen aan de oplympisxhe spelen op het gebied van ruitersport rijden meestal al vanaf hun 4e paard. Bovendien moet je ook een goed wedstrijd paard bezitten, maar liever twee, en die gaan vanaf 20.000 euro ongeveer. Het is het belangrijkste dat je al heel vroeg met wedstrijden bent begonnen, en dan kan je op een gegeven moment gescout worden. De kans is echter wel héél klein. Bronnen:
- ik ben wedstrijdruiter
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zal eerst in een goed team moeten zitten, dan in het Nederlands nationaal team terechtkomen en dan hopen dat je in de selectie komt, die ons land mag vertegenwoordigen op de Olympische spelen.

Antwoorden (1)

Nee, er is geen ruiterschool te trainen speciaal voor de spelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zorgen dat je er boven uit straalt met wedstrijden mee doet hoger komt tot nk en dan echt goed zijn.