Wat is een redelijk goede verrekijker wat betreft het kijkgedeelte voor gebruik vogels kijken?

Ik heb een cresta, 12 x 30W 5.8".

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
1.4K

Het beste antwoord

Echte vogelaars gaan blindelings voor een verrekijker die 10x vergroot. Hoe dichterbij de
vogel, hoe beter. Natuurliefhebbers die allround willen genieten, kunnen beter voor een
8x of 8,5x vergroting gaan.
Beste kijker Bushnell Legend Ultra HD 8x42 Beste koop Vogelbescherming Zwaluw 8x42
Zie verder in link:
http://www.vogelbescherming.nl/index.cfm?act=files.download&ui=5A9DF356-B6A4-7E16-7CD7AB2162F31FB8
fremar
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een goede verrekijker voor een vogelaar en tegen een redelijke prijs is de
Barr & Stroud Sierra 10x32 voor 139,00 euro.

SUPER GETEST !! 10 Jaar garantie

Deze nieuwe kijkers uit de Barr & Stroud Sierra serie zijn bijzonder goed ontvangen en komen uitstekend uit diverse testen. De 10x42 uit deze serie is in Engeland zowel in 2010 als in 2011 tot kijker van het jaar gekozen in zijn prijsklasse. Opvallende kenmerken zijn de superieure beeldweergave, degelijk body in combinatie met een zeer goede prijs!

Bent u op zoek naar een compacte en toch redelijk heldere verrekijker dan is de Sierra 10x32 uw ideale reisgenoot. Als u echter regelmatig in de schemering of onder donkere weersomstandig wilt kijken kunt u beter voor de 10x42 uitvoering kiezen. De kijker is compact en ligt goed in de hand en voor velerlei doelen toepasbaar. Hij heeft verder dezelfde eigenschappen als de In de Annual Binocular Awards 2010 zeer goed geteste 10x42 die hiering uitgeroepen is tot kijker van het jaar in 2010 en 2011 ( zie bijlage). De 10x32 heeft alleen een kleinere lensdiameter en is daardoor minder helder.

De Barr & Stroud kijkers uit de Sierra serie hebben een stevige,robuuste, met stoer rubber beklede behuizing met daarbinnenin een briljant BAK-4 optiek die voorzien zijn van een Phase coating. Het overige optiek is fully multi coated, waardoor in combinaite met de phasecoating de optische prestaties verbluffend zijn. Alle modellen zijn met nitrogeengas gevuld en daardoor waterdicht gedurende 3 minuten op een diepte van 1.5 meter, dus tijd genoeg om ze zonder schade te redden als ze per ongeluk in een plasje of poel vallen. Ze zijn voorzien van een degelijk stukje techniek dat direct merkbaar is als u aan het soepel lopende scherpstelwiel draaid. Voor de nogal barre omstandigheden van ons regenachtige klimaat is hij een perfecte reispartner, die dan ook jaar na jaar optimaal zal presteren. Met de metalen twist-up oogschelpen zijn de kijkers ook goed te gebruiken voor brildagers. Met een dioptri oogcorrectie op het oculair van +4 tot -4 kunnen ze op bijna alle ogen ingesteld worden.De kijker kan op een oogbreedte ingesteld worden van 56mm tot 74mm. Ze worden geleverd inclusief: luxe draagtas, luxe draagriem, oogbeschermkappen en regendeksel. De kijker heeft in het midden voorin de brug een statiefaansluiting,waardoor hij met behulp van een statiefadapter op elk willekeurig camerastatief geplaatst kan worden.