Waarmee verbrand je meer caloriën, 10km lopen of 3km hardlopen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Ik ben even uitgegaan van allerlei gemiddelden, omdat je veel data niet weet.

3 km hardlopen duurt 18 minuten als je 10 km per uur loopt.
18 minuten hardlopen geeft bij een persoon van 70 kilo een verbruik van 210 kcal.

10 kilometer wandelen duurt 100 minuten als je met 6 km per uur wandelt.
100 minuten wandelen geeft bij een persoon van 70 kilo een verbruik van 583 kcal.

In dit geval verbruikt wandelen dus meer kcal, voornamelijk omdat je een veel langere afstand en tijd er aan besteed.

Maar nogmaals, dit zijn allemaal schattingen, hier kun je het zelf uitrekenen: http://www.runinfo.nl/energieverbruik.htm
Maar ook op die site is het een gemiddelde, het is o.a. afhankelijk van conditie, metabolisme, spiermassa, vetmassa, leeftijd etc.
Ritsuka