Weet iemand ook welke 3 verschillen EN welke 3 overeenkomsten er zijn tussen de topsport en op school bij hoogspringen?

Ja, nog steeds bezig met LO verslag..
Het zou me enorm helpen als iemand dit wist want ik weet de schoolregels van hoogspringen niet (ook die van de topsport eigenlijk niet, maar die zijn vast wel ergens te vinden)

Alvast bedankt!

O, en graag ook nog antwoord op deze vraag:
'Is hoogspringen in Nederland een populaire sport?'
En graag in minimaal 5 zinnen. Ja zo staat het hier in dit verslag ook. 5 zinnen over iets waar ik niets over kan vinden is stom!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
1.2K

Het beste antwoord

Ik weet natuurlijk niet, of jullie op school bij hoogspringen de fosbury flop aangeleerd krijgen. Zo ja, dan is dat een overeenkomst van de meest gebruikte hoogspringtechniek.
Zo niet, dan is dat je eerste verschil.
Bij topsport is de aanloopafstand voor iedere atleet precies uitgemeten, op school zal iedereen ongeveer vanaf hetzelfde punt de aanloop beginnen.
Zeker in de zaal, zal op school de aanloop 5 passen zijn, topatleten doen er nog 4 passen extra vóór (of misschien nóg wel meer).
Op scholen wordt vaak met behulp van een touw (verzwaard aan de uiteinden) hooggesprongen, bij topsport is dit altijd een lat.
Op scholen lopen de leerlingen op gymschoenen, topatleten hebben schoenen aan met spikes eronder.
(Hoop, dat je er wat aan hebt - ik blijf nog wel even doorsudderen ;-)) ).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je kijkt naar de top 10 beste atleten zou je kunnen stellen dat het in Nederland totaal geen populaire sport is. Nergens vind je Nederlanders in de ranglijsten. Ook hoor ik nooit dat iemand deze sport beoefend.

3 verschillen:
- Het wordt op een lager niveau gedaan, de sprongen zullen een stuk lager zijn.
- Op school wordt het niet gesponsord.
- Op scholen wordt een geen aandacht aan besteed van de media?
- De sprong technieken zullen anders zijn, Schotse sprong en zo'n achterlijke sprong achterstevoren.

Toegevoegd na 3 minuten:
Top tien mag denk ik wel top 25 worden. Ook heeft nog nooit een Nederlander een record neergezet.