Gebruik ik mijn crosstrainer goed?

Sinds begin dit jaar (jawel, één van de goede voornemens!) gebruik ik bijna dagelijks mijn crosstrainer. Nu merk ik dat ik tijdens het gebruik niet plat op mijn voeten sta, maar grotendeels op mijn tenen en voorste deel van de voet. Als ik mijn voeten wel plat probeer te houden, dan voel ik direct een zware druk op mijn beide knieën.

Is het wel goed om op deze manier te trainen? Zo nee, hoe kan ik dit fixen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
3.8K

Het beste antwoord

Je moet inderdaad niet plat op je voeten blijven staan, het moet een beetje een natuurlijke loopbeweging zijn. Dus je duwt met de voorkant van je voet af.
Kijk maar eens op Youtube naar voorbeeldfilmpje over een crosstrainer (zoeken op Elliptical, dat is de Engelse naam).

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar probeer naast je crosstrainer ook andere dingen te doen voor beweging. Ga eens wandelen, fietsen of zwemmen.
Afwisseling is goed, dan gebruik je je spieren weer op een iets andere manier. En het houd het wat leuker lijkt mij :)

Toegevoegd na 3 minuten:
Probeer ook af en toe krachttraining te doen, dit is ook goed voor het behoud van je spieren en botten, en het helpt ook met een beter figuur krijgen (als dat 1 van je doelen is).
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je voor de tips!
Ik gebruik mijn crosstrainer voornamelijk voor vetverbranding en cardio. Qua gewicht heb ik het niet echt nodig (1.67 en 57 kg), denk ik dan ;)
Ritsuka
10 jaar geleden
Je hebt een prima BMI, dat is mooi.
Dan kun je met de crosstrainer goed aan je conditie werken, dan word je nog gezonder :)
Probeer eens interval te doen, 30 seconden heel snel, dan 1 minuut rustig, zulke dingen.