Hoe worden punten toegekend als je bij snooker de ball on en de cue ball pot?

Als ik in 1 beurt de ball on (bijv rood) pot en tegelijk per ongeluk de witte bal, hoe worden dan punten toegekend? Ik denk 1 punt voor de rode en de tegenstander +4, maar ik kan dit nergens in de regelboeken vinden.

Ik hoor het graag!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (1)

Dat klopt. De punten voor de goede bal krijg je zelf, en 4 strafpunten gaan naar de tegenstander.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je een bron dat je zelf dat ene punt van de rode bal krijgt? Ik zou zeggen dat het een foul is: de tegenstander krijgt vier, jijzelf niks, maar de rode bal wordt niet geherspot.
Wat anders als je de zwarte bal nomineert en pot, en dan in off gaat? Zou je dan zelf 7 punten krijgen voor het potten van de zwarte bal, en de tegenstander ook 7 vanwege de fout op zwart, dus netto nul? Lijkt me sterk, eerlijk gezegd...
Reddie
10 jaar geleden
@landsgevaer , ik zal vanavond etc eens goed oplettern.
BBC2 zendt masters of snooker of zoiets uit.
Reddie
10 jaar geleden
@landsgevaer , ik denk inderdaad dat ik ongelijk heb.
Zojuist in het 8e frame tussen Neil Robertson en Steve McGuire was de stand volgend mij 13-19 (99%zeker).
Robertson potte een rode bal, gevolgd door de cueball. De stand was daarna 13-24.
Robertson kreeg dus géén punt, MsGuire 4 punten.
Reddie
10 jaar geleden
@landsgevaer , in de herhaling bleek mijn vermoeden zekerheid.
Robertson kreeg dus géén punt, MsGuire 4 punten.