Stimuleren eiwitten je groei?

Het gaat hierbij om eiwitshakes. Ik wil met eiwitten gaan trainen en weet dat het bijdraagt aan snel spierherstel, waardoor je sneller verder kunt trainen.
Nu heb ik gehoord dat het ook je botgroei stimuleert waardoor je in de lengte dus ook groeit?
Het leek me raar, en kon er niks over vinden op internet, maar ik wou het toch even weten! Aangezien me dat niet heel gezond lijkt..
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
3.5K

Antwoorden (1)

Dit geldt alleen als je nog in de groei bent. Het is echt niet zo dat een volwassen man door meer eiwitten ineens langer wordt. Anders zouden bodybuilders allemaal buitengewoon lang moeten zijn.
Het is wel zo dat kinderen minder goed groeien bij een eiwittekort en dat mensen steeds langer worden omdat we steeds meer eiwitten (en andere belangrijke voedingsstoffen om te groeien) via onze voeding binnen krijgen.