Is het effectief om een spiergroep 1 keer per week te trainen?

Dus bijvoorbeeld maandag rug, schouders en triceps
woensdag biceps en borst
vrijdag benen
en dit dan wekelijks herhalen?

Toegevoegd na 5 minuten:
En hoe zit dat met cardio?
Is dat goed om dat elke dag te doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het is en weinig evenwichtig trainingsschema. Het is altijd nog beter dan niks doen. De vraag is ook wat wil je trainen? Spierballen of conditie of beiden? Je doel bepaalt hoe je moet trainen, hoe vaak, en hoeveel herhalingen en hoe lang. Cardio kan je feitelijk dagelijks trainen. Als je immers dagelijks in een aardig tempo naar je werk fietst, dan doe je al cardio.

Het is beter om iets te doen dan niets te doen, is het erg effectief? Ligt eraan of je iets wilt bereiken. Als je je gezondheid wilt verbeteren, of gewoon lekker fit wilt blijven, moet je het mooi zo blijven doen. Als je deze spiergroepen daadwerkelijk wilt trainen en ze sterker wilt maken moet je veel herhalen, maar ook variëren! Zorg er voor dat je niet koud begint met trainen, maar eerst opwarmt. Ook is uit vele onderzoeken gebleken dat rekken en strekken voor de training niet goed is, en na de training niet of met mate gedaan moet worden. Zorg er ook voor dat wanneer je veel wilt gaan trainen, je een rustdag inplant. Zo kan je lichaam tot rust komen, en voorkom je o/a overbelasting of zelfs afbouw. Gezien je fijn gebouwd bent zal ik de harde effectieve training max. 45 minuten laten duren, anders gaat je lichaam in de afbouwfase. Je kunt na deze 45 minuten uiteraard nog een cooling down doen. Ik raad dat zelfs aan om de afvalstoffen weg te krijgen, zo heb je de volgende dag minder spierpijn en kun je er weer volop tegenaan! Succes en stay fit!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100