Hoe loop ik 10 kilometer?

ik moet tegen maart 10 km kunnen lopen, ik kan nu al 5 km lopen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Begin met goede schoenen aan te trekken, vervolgens ga je trainen, loop iedere dag minstens een half uur, je zal zien dat het steeds makkelijker wordt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op voeten

Het beste antwoord

Je bent goed op tijd met je vraag. De voorbereidingstijd is 12 weken.
Op internet zijn verschillende sites met trainingsschema's te vinden.
Hier is er een:
http://www.runinfo.nl/schema10kmbeginner.htm
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de tip, ik heb ook gelezen op de website dat ik nog verder kan gaan.

Andere antwoorden (3)

Je moet proberen elke week 3 keer te lopen en steeds verder proberen te lopen en dan kom je vanzelf bij de 10 km.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Bij een verantwoord trainingsschema worden ook adviezen voor rust en ademhaling ingevoegd. Het is meer dan alleen maar iedere dag een stukje verder lopen. Wat jij schrijft kan wel, maar een goede voorbereiding maakt het zoveel gemakkelijker en gezonder, zonder dat je je lijf geweld gaat aandoen.
Ikzelf heb ooit de vierdaagse gelopen zonder voorbereiding. Dat is dus echt niet te doen omdat ik totaal geen conditie had. Je moet dit opbouwen dus doe iedere dag er een metertje of honderd bij. Wees flexibel met dit loopschema. Als je meer aankunt dan eigenlijk zou moeten dan kun je dat gewoon proberen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Elke week twee minuten langer lopen. Ik zou voor snelheid gaan, dus niet te snel de afstand opvoeren, maar proberen hetzelfde tempo aan te houden. In 24 minuten zou je makkelijk die extra 5 km moeten kunnen lopen. Als je in je training niet verder dan 9 km hebt gelopen dan kun je makkelijk nog die extra km op de wedstrijddag doen, zeker als je niet al te snel start.