hoe hoog moet sneeuw liggen om goed te kunnen skien?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
1.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoals je het vraag zou ik een antwoord verwachten van 1000m of iets in die richting. Maar het antwoord doelt op sneeuwdikte. Was dat ook wat jij bedoelde.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
1000m???
Dat is me dan een sneeuwberg ;-)

Het beste antwoord

Veel hangt af van de steilte en de ondergrond van het terrein(skipistes)
hoe steiler, hoe meer sneeuw nodig, op een piste met rotsige ondergrond is ook meer sneeuw nodig dan op een mooie grashelling.
Lastig te zeggen. Dat er 20cm in het dal en 60cm op de berg ligt, wil niet zeggen dat er overal dezelfde sneeuwlaag aanwezig is. Door wind kunnen sommige pistes boven op de berg minder sneeuwhoogte bevatten dan in de luwte geleden pistes in het dal.
Veelal is 15 cm genoeg om een basislaag te hebben, waarbij gras en stenen niet uitsteken.
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor zover ik het me kan herinneren moet er een goed bewerkte (aangedrukt door sneeuwschuiver) laag van minimaal 20cm liggen. Maar zoals Fremar al schreef hoeft de hele piste dus niet altijd hetzelfde te zijn. Als er over de hele piste minimaal 20cm aangedrukte sneeuw ligt, dan kun je er veilig overheen skiën. Maar zoals je zult begrijpen is een dikkere laag altijd veel beter en veiliger.
+1