Ik heb al meer dan 20 jaar niet meer geschaatst, zou ik dit verleerd hebben?

Wil van de week naar een kunstijsbaan, maar zal ik nog zo wegschaatsten? Is het net als fietsen, dat als je het eenmaal kan, altijd blijft kunnen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je een beweging aangeleerd krijgt laat dit sporen achter in de hersenen. Ook als je een lange tijd de beweging niet hebt gedaan, zullen deze sporen aanwezig blijven, maar wel minder sterk aanwezig zijn. Kortom, schaatsen kan je nog, al zou je even weer 'in' moeten komen.

Het zal niet meer zo soepel of makkelijk gaan dan 20 jaar geleden, maar echt verleerd zal je het niet zijn. Je moet er weer even inkomen, weer even het gevoel krijgen. rij even rustig in, zodat je de slag weer te pakken krijgt, dan zal het steeds beter gaan.

dat ligt er aan wat je allemaal meegemaakt hebt de afgelopen jaren. oude kneuzingen, beenbreuken of verdraaiingen kunnen het erg lastig maken. maar in je hoofd zal je nooit vergeten hoe het moet. want als je eenmaal de juiste manier gevonden hebt lukt het echt wel

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100