Als je last hebt van overpronatie, moet je dan persé speciale hardloopschoenen kopen?

Zelf heb ik Puma Axis, een 'gewone' hardloopschoen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is wel verstandig. Kun je misschien advies over vragen bij een betrouwbare schoenenzaak.

Antwoorden (3)

Het beste kun je gewoon naar een hardloopwinkel gaan, daar kunnen ze je loopstijl analyseren en je advies geven of je huidige schoeisel prima is of dat je toch beter een andere schoen kunt kiezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laten adviseren is 1 ding, maar ga ervan uit dat ze zullen proberen je nieuwe schoen te verkopen. Wil je dit niet dan zou je kunnen overwegen inlegzooltjes aan te schaffen. Standaard of op maat. Zo heb je niet alleen ondersteuning in je gympen, maar in al je schoenen. Ik heb vandaag zelf inleghakjes aangeschaft bij de orthopedische winkel. Laat je adviseren bij de aankoop van geschikte zooltjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
is zeker belangrijk ik heb zelf ook veel gelopen nu helaas niet meer
ik heb toen schoenen uitgezocht bij runners world in rosendaal ik woonde daar toen in de buurt
deze mensen maken een filmpje van hoe je loopt en meten uitvoerig je voeten op en naar die gegevens gaan ze kijken met welke schoen jij het beste uitbent voor je voet niet naar je portemonnee (helaas) ik kwam toen uit op twee verschilende schoenen ziet er stom uit maar ik had nooit last van men enkels met hradlopen