De 100e gouden medaille op de winterspelen is behaald. Waarom klopt het medialleoverzicht(aller tijden) dan niet van nederland?

"het is ook nog eens de honderdste gouden medaille in de Nederlandse olympische geschiedenis."

http://www.nusport.nl/vancouver-in-het-vuur/2194490/honderdste-goud-nederland.html

http://www.nusport.nl/vancouver-medailles/

Hoop dat u mij vraag kunt beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Gerald van Dongen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (2)

't De 100e medaille die we hebben behaald op de Olympische spelen. Dus zomer en winter bij elkaar.

Toegevoegd na 8 minuten:
100e Gouden (voor de duidelijkheid).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*100e Gouden medailles bedoelde ik ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thx :-)
De medaillespiegel allertijden die op Nu.nl staat gaat over alleen de winterspelen. Het is de 100ste medaille op de spelen dus zomer en winter bij elkaar.
Maar er zijn ook mensen die deze 100e medaille zien als de 102e(2 gehaald bij 'niet officieel spelen'). Maar volgens het NOC is dit de 100e.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Peterrr: Het gaat hier om de 100e GOUDEN medaille.
@Essierulez: bij 'niet officieel spelen'... dat kun je wel zeggen: Was het niet bij het onderdeel : "Literatuur?"
Grandioos... 100 meter voorlezen of hoe zou dat toen gegaan zijn :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet bij welk onderdeel het was. Ik dacht dat het bij spelen waren die niet erkent werden.