Is er een manier om genoeg te bewegen zonder echt op een sport te gaan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
Amadea
10 jaar geleden
Altijd de trap nemen, nooit met een lift gaan.
Ritsuka
10 jaar geleden
Doe je schoenen aan en ga wandelen, elke dag een half uur, zo klaar
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
word postbezorger ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Doe de boodschappen lopend of per fiets.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga vrijwilligerswerk doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of als je niet naar buiten wil:een loopband.
Die zag ik nog niet!;-)

Het beste antwoord

Ja natuurlijk:

Een stuk fietsen, een mooie lange wandeling, regelmatig naar het zwembad baantjes trekken, een trimbaantje doen, af en toe een squashbaan of een tennisbaan afhuren, hardlopen, straatvoetbal, 's avonds een goed potje Twister, wat roeien of een kano nemen. Er zijn ook allerlei groepjes mensen die samen gaan sporten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Veel sportclubs hebben ook de mogelijkheid om te trainen zonder competitie te doen. Je gaat gewoon op één avond in de week en alleen als je wilt. Zie bijvoorbeeld het trimhockey dat bij elke hockeyvereniging heeft
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Gewoon wandelen wordt zwaar ondergewaardeerd. Veel mensen rennen zich rot, en velen houden dt niet vol, terwijl wandelen net zo gezond is en net zoveel calorieen per kilometer kost. Dus: Dagelijks liefst drie kwartier stevig wandelen, is voldoende om in conditie te blijven. Maar dan wel doorlopen. Probeer tussen de 5,5 en 6 km per uur uit te komen. Dat is na enig oefenen gemakkelijk te doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Poet
10 jaar geleden
Maar ook de andere lichaamsdelen moeten wat bewegen hoor
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alle lichaamsdelen bewegen bij wandelen.
Je kunt elke ochtend meedoen met Ned. in Beweging op Ned. 1 van plm. 9.12-9.30 u.
(wordt ook rond 6.45 in de ochtend uitgezonden, precieze tijd weet ik niet).
Het programma staat ook bij Programma Gemist op je tv en bij Uitzending gemist op internet dus je kun het ook op een ander tijdstip doen. In dit programma krijgt je hele lichaam een beurt.
Verder kun je de trap nemen in plaats van de lift. Traplopen vergt veel inspanning voor je lichaam. En verder de tips volgen die hierboven al zijn genoemd.

Toegevoegd na 3 minuten:
Verder kun je eigenlijk op elk moment wat oefeningetjes doen. Sta je bijv. op de bus te wachten dan kun je wat voetbewegingen doen of eens met je schouders van voor naar achter rollen enz. Kan jou het schelen als andere mensen dan naar je kijken. Je blijft zo nog lekker warm ook en de tijd dat je moet wachten lijkt korter.
Zelf doe ik bijv. tijdens het koken of koffiezetten ook altijd wat oefeningen.