Heeft Sven Kramer een binnen- en buitenbocht omgewisseld, of 1 binnenbocht teveel gereden en dus minder dan 10km geschaatst?

Zij coach zei een ronde van 27 sec te hebben geconstateerd en wist toen dat het fout zat. Als Sven twee bochten verwisseld heeft, zou hij een normaal rondje hebben gereden. Bedoelde zijn coach met die 27 sec een rondje van finishlijn tot finishlijn? Of een ronde van de overkant van de finishlijn tot de overkant van de finishlijn (die bestond WEL uit twee binnenbochten nl.)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
1K

Antwoorden (5)

1 binnenbocht teveel gereden. Van finishlijn tot finnishlijn een binnen baan is korter dus dan is de tijd die je daar over doet dus lager
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sven kramer heeft 1 binnen bocht teveel genomen.. waardoor hij is gedisqualificeerd.. erg spijtig voor hem anders had onze sven de gouden plak
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sven heeft twee binnenbochten te veel geredenen daardoor twee buitenbochten te weinig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de eerste wat je zei.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sven Kramer ging van de binnenbocht waar hij uit kwam wederom naar de binnenbocht.
Hierdoor heeft hij een hele ronde de buitenbocht gemist, en was zijn afstand dus iets korter dan 10km.
Dit was ook de reden dat zijn rondetijd een stuk sneller was.