Zijn er buikspieroefeningen waarbij je niet op de grond hoeft te liggen?

Ik krijg namelijk of pijn aan mijn stuitje of aan mijn nek wanneer ik de reguliere sit-ups doe.

Zijn er ook workouts voor de buikspieren waarbij je niet op je rug hoeft te liggen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ook zittend kan je je buikspieren trainen. Kantel je bekken naar achteren, dit doe je door een bolle rug te maken. Kantel je bekken weer naar voren door een holle rug te maken. Die dit echt vanuit het bekken, het is niet de bedoeling dat je hoofd, schouders of rug beweegt. Breng je rechterheup naar je rechterschouder door de spieren in je taille aan te spannen. Ontspan weer en doe dit hetzelfde met de linkerheup. Doe deze oefeningen zeker driemaal per dag. Gewoon even tussendoor, neem de tijd voor de oefening. Een snelle oefening heeft veel minder effect dan het langzaam oprekken van de spieren. Toegevoegd na 1 minuut: Ga rechtop je stoel zitten. Strek je benen recht vooruit en til ze een halve meter van de grond. Beweeg je benen langzaam op en neer. Dit hoeven maar korte en kleine bewegingen te zijn. Beweeg je benen tien keer op en neer en herhaal dit drie keer.

Bronnen:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoe...
http://www.healthylives.nl/dossiers/fitnes...

Je kunt op een fitnessbal (soort skippybal) gaan zitten, voeten los van de vloer en op die manier het evenwicht bewaren en dus niet van de bal kieperen. Door deze balansoefening gebruik je ook sterk je buikspieren. In het begin even eng, maar zodra je het doorhebt een prima alternatief voor de standaard situps. Tweede mogelijkheid is op de onderarmen en tenen steunen en zo recht mogelijk opgedrukt blijven. Maar een matje onder je lijf kan natuurlijk ook nog. Als je pijn aan je nek krijgt, trek je er warschijnlijk aan bij het omhoog komen. Dat is iets dat je sowieso niet moet doen.

http://www.decathlon.nl/domyos-abdo-gain-id_8214612.html Hiermee kun je ook buikspieroefeningen doen op heel veel verschillende manieren.

Je kan ook proberen te planken, je kijkt met je gezicht naar beneden en alleen je voeten en onderarmen raken de grond en je moet je lichaam zo recht mogelijk proberen te houden. Als je dit elke dag doet en dat telkens 15 sec. langer probeert vol te houden krijg je ook goede buikspieren.

Ook nog een mogelijkheid: hangen aan een stang en je benen optrekken, recht vooruit of naar je borst. Je kunt zelfs (met de juiste middelen) aan je voeten gaan hangen en vervolgens overeind komen...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100