waarom is een hockeystick bol aan een kant?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
7.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik dacht om hem meer gewicht te geven op die plek, maar ik weet het niet zeker.

Antwoorden (2)

Dit is voor de stevigheid, met de bolle kant mag niet worden gespeeld, anders kan de bal alle kanten op schieten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De bolle kant van de stick zorgt er inderdaad voor wat meer stevigheid. Daarnaast maakt de bolling het gewicht aan de onderkant iets zwaarder waardoor je harder kunt slaan. Met zaalhockey mag je bijvoorbeeld niet slaan, die hebben de versteviging niet nodig. Daarom zijn zaalhockeysticks juist veel 'platter'. Door het lichte gewicht van deze stick is het makkelijker om 'push' of 'sleep' technieken te gebruiken.