De Ol.spelen worden om de 4 jaar gehouden,Y.van Gennip wint in 1988 3 keer goud,het is nu 2010,22 jaar geleden hoe is dit te verklaren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Na 1992 worden de Olympische zomer- en winterspelen niet meer in hetzelfde jaar gehouden.

Olympische Winterspelen 2010 - Vancouver, Canada
Olympische Winterspelen 2006 - Turijn, Italië
Olympische Winterspelen 2002 - Salt Lake City, Verenigde Staten
Olympische Winterspelen 1998 - Nagano, Japan
Olympische Winterspelen 1994 - Lillehammer, Noorwegen
Olympische Winterspelen 1992 - Albertville, Frankrijk
Olympische Winterspelen 1988 - Calgary, Canada
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Vroeger waren de winter en de zomer spelen in hetzelfde jaar dit is verandert.
Dus nu om de 2 jaar de spelen ene keer de zomer en de andere keer de winter spelen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Om inderdaad te voorkomen dat Winter- en Zomerspelen in hetzelfde jaar gehouden werden is de omslag in de jaren negentig van de vorige eeuw gemaakt.

Normaal zit er vier jaar tussen. Na de Spelen in Albertville (1992) kwam na twee jaar alweer Lillehammer (1994).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het enige juiste antwoord +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt +
Met de andere antwoorden eens.
Wikipedia zegt dit:"In 1986 had het IOC besloten dat de Olympische Zomerspelen en Winterspelen niet meer in hetzelfde jaar zouden worden gehouden. Om dit nieuwe schema mogelijk te maken werden de Spelen in Lillehammer al twee jaar na de Spelen van Albertville gehouden."