Sporten en resultaat?

Hoelang duurt het om resultaat te boeken met sporten en dan doel ik om het lichaam te verstevigen en niet om af te slanken, hoe vaak en hoelang moet je per week sporten wil je van de zomer toch weer ogenlijk naar eigen tevredenheid in bikini voorkomen ;) welke sport is dan het effectiefste? en kan je om het te versnellen een aantal voedingssupplimenten innemen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Fitness is zeer effectief en biedt een veelomvattend scala aan nuttige oefeningen. Combineer cardiovasculaire oefeningen (bijv. hometrainer, crosstrainer, hardlopen en squash) met krachttraining, en zorg daarnaast voor een goed en volledig dieet. Na je training is het bijvoorbeeld belangrijk voldoende eiwitten binnen te krijgen (dit zit in zuivelproducten zoals kaas en melk, maar is ook te vinden in ei en kipfilet). Voordat je training begint kun je het beste voeding kiezen met een ruime hoeveelheid koolhydraten en niet teveel suikers. Wat het fitness-schema betreft zou ik kiezen voor 2 per week krachttraining (met liefst minstens twee of drie dagen rust tussen elke sessie) en eenzelfde hoeveelheid cardiovasculaire oefening. Dit zorgt er namelijk voor dat je metabolisme op peil blijft en dat de conditie van je spieren in de loop der tijd verbetert. Hierdoor ontwikkelt je lichaam zich sneller en aanzienlijk effectiever. Wat krachttraining betreft kun je het beste kiezen voor een full-body schema. In de sportschool kan de dienstdoende instructeur je daarin begeleiden. Eén trainingssessie zou niet langer dan anderhalf uur moeten duren. De cardio-oefeningen kun je het beste minimaal 45 minuten volhouden. Langer dan een uur is niet nodig. Belangrijk is overigens dat je ten allen tijde een goed en volledig dieet hebt. Dus: niet te weinig eten, en zorgen dat je voldoende vitamines binnenkrijgt. Je vraag over het versnellen d.m.v. supplementen raad ik ten zeerste af. Er zijn wel 'versnellende' middeltjes zoals creatine, maar dat is op lange termijn nauwelijks effectief en zorgt er bovendien voor dat je lichaam veel vocht vasthoudt. Als alles goed en wel verloopt zul je na drie tot vier maanden zichtbare resultaten boeken. Dat wil zeggen: een strakker, beter uitziend lichaam waarmee je met een glimlach langs de branding kunt lopen!

Als jij niet wilt afslanken maar wel wilt verstevigen dan is fitness een goeie manier om dat te bereiken. En dan heb ik het niet over cardio want dat heb jij niet nodig. Maar spierversterkende oefeningen met gewichten. Als jij van de zomer wat steviger wilt zijn (je spieren dan) dan zul je minimaal 3 keer per week een uur moeten trainen. Ga naar een sportschool, laat je goed informeren en zorg dat je een goed trainingsschema krijgt waarbij je alle basisoefeningen voor alle spiergroepen kunt trainen. Is echt belangrijk dat je een goed schema gebruikt anders kun je blessures oplopen. Datzelfde geldt natuurlijk voor het goed uitvoeren van de oefeningen, beter goed uitvoeren met lichtere gewichten dan slecht uitvoeren met zware gewichten. Begin eerst daarmee dan kan je altijd nog denken aan supplementen, maar daar zou ik nu de eerste 3 maanden nog even niet aan denken. Nogmaals, laat je goed informeren, neem een goed schema en laat iedere oefening je goed uitleggen. Blessures zijn zo gemaakt en heb je de rest van je leven last van. Maar als jij dit zo doet zul jij een prima strak resultaat hebben tegen de zomer! Succes verzekerd!

Sporten is een kwestie van volhouden en geduld. En wanneer je resultaat gaat zien is moeilijk te zeggen, ieder mens reageert weer anders op sport. Bij de één slaat het sneller aan dan bij de ander. Globaal gezien zul je van al het sporten dat je deze week doet, over zes weken resultaat merken, indien je in tussenliggende weken teminste wel door bent blijven sporten. Je hoeft niet direct aan voedingssupplementen te gaan denken, maar wel aan gezond leven, eten en drinken. Beter niet roken bijvoorbeeld, want dat is nadelig voor het uithoudingsvermogen dat je nodig hebt bij het sporten. Neem s`morgens en s`middags wat fruit. En s`middags en s`avonds veel groente. En neem wat meer eiwitten. Die zijn heel belangrijk voor het herstel van je spieren na het sporten.

Je zou op zijn minst 3 x in de week moeten gaan sporten, wil je echt doelen bereiken. Spinnen is hierbij 1 van de meest calorie - verbrandende lesvormen (van de groepslessen dan). Het is fijn als je 1 van de drie keer een spierverstevigende sport doet (fitness, bodytoning, bbb, pilates) Supplementen kan, maar wanneer je goede voeding eet, hoeft het niet, het zal geen effect op je lichaam (meer of minder gespierd) hebben.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100