Waarom hebben de Koreanen op de olympische spelen hun achternaam voor hun voornaam staan?

Bijvoorbeeld
NED: Sven KRAMER
KOR: LEE Hong

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
1.4K

Het beste antwoord

Een Koreaanse naam bestaat uit 3 lettergrepen. De eerste is de familienaam. De twee volgenden zijn persoonlijke namen die de ouders uit kiezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik geloof omdat ze daar de achternaam voor de voornaam zetten. Dus dan is Lee, de achternaam en Hong de voornaam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat snap ik, maar waarom alleen bij de Koreanen eerst de achternaam en bij de overige landen eerst de voornaam?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is het bij andere aziatische landen ook zo. Waarom het is: traditie/gebruik/cultuur. Kies maar uit.
Dit antwoord klopt gewoon, dus dan hoef niemand te gaan minnen.
dat is per land en traditie verschillend. in sommige landen word het als netjes gezien je voor te stellen met eerst je achternaam... "the name is bond, james bond" bijv.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb vroeger een Koreaanse penvriendin gehad, Yeong Eun-Uk.
Yeong was de familienaam, die wordt in Korea altijd als eerste genoemd.
Dat is gewoon de gewoonte in het land, net zoals dat ze in IJsland als achternaam altijd de voornaam van de vader hebben, aangevuld met "son" als het een jongen of "dottir" als het een meisje is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze hun familienaam belangrijker vinden dan hun voornaam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is eenmaal zo geregeld in het land zelf. Dus landswijs landseer o f is dat andersom. In Spaanse landen worden door de kinderen zowel de achternaam van de vader als van de moeder gebruikt dus voornaam - achternaam vader - ahternaam moeder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is dat de gewoonte in dat land.
Lezen hun ook niet achterste voren.