Waarom hebben de Koreanen op de olympische spelen hun achternaam voor hun voornaam staan?

Bijvoorbeeld
NED: Sven KRAMER
KOR: LEE Hong

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een Koreaanse naam bestaat uit 3 lettergrepen. De eerste is de familienaam. De twee volgenden zijn persoonlijke namen die de ouders uit kiezen.

Ik geloof omdat ze daar de achternaam voor de voornaam zetten. Dus dan is Lee, de achternaam en Hong de voornaam.

dat is per land en traditie verschillend. in sommige landen word het als netjes gezien je voor te stellen met eerst je achternaam... "the name is bond, james bond" bijv.

Ik heb vroeger een Koreaanse penvriendin gehad, Yeong Eun-Uk. Yeong was de familienaam, die wordt in Korea altijd als eerste genoemd. Dat is gewoon de gewoonte in het land, net zoals dat ze in IJsland als achternaam altijd de voornaam van de vader hebben, aangevuld met "son" als het een jongen of "dottir" als het een meisje is.

Omdat ze hun familienaam belangrijker vinden dan hun voornaam.

Dat is eenmaal zo geregeld in het land zelf. Dus landswijs landseer o f is dat andersom. In Spaanse landen worden door de kinderen zowel de achternaam van de vader als van de moeder gebruikt dus voornaam - achternaam vader - ahternaam moeder.

Volgens mij is dat de gewoonte in dat land. Lezen hun ook niet achterste voren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100