Hoe krijg je geen steek tijdens hardlopen?

Ik moet coopertest lopen en dat doe ik liever zonder steek

Toegevoegd na 11 minuten:
Helpt door je neus in en door je mond uitademen ook?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Vuisten maken met je duimen erin en flink knijpen, het zal niet helemaal weggaan maar gewoon blijven lopen! hoe meer je loopt hoe sneller je het niet meer zal hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik hoorde ook iets over door je neus in en je mond uitademen helpt dit?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, zo bevorder je de zuurstofopname in je bloed, en kun je het langer volhouden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Veel mensen zweren erbij dat dit werkt. Ik vind van niet ik probeerde het ook altijd tijdens wedstrijden enzo maar voor mij geen nut. Mijn oude trainer zei ook altijd: als je hard werkt heb je veel zuurstof nodig, ik snap dat je dat niet door die kleine gaatjes kan krijgen. Mijn advies is gewoon om je ademhaling goed te regelen, niet gaan hijgen dus. Gewoon constant blijven ademen en ook op je adem focussen! (fabeltje van neus en mond is er alleen doordat je dan let op je ademhaling en dus constant blijft)
Ivana
10 jaar geleden
Zorg ook dat je langer uitademt dan inademt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
meer uitleg

Andere antwoorden (1)

Vuisten maken, en je duimen in de vuisten doen. Hard knijpen.