vanaf je hoeveelste mag je fitnessen en buiksieren trainen?

ik wil graag trainen voor een sixpack maar vanaf je hoeveelste mag je dat doen, niet dat ik voor altijd heel klein blijf!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
Ritsuka
10 jaar geleden
Trainen voor een sixpack is nogal zinloos, voor een sixpack moet je je vetpercentage verlagen, tot een getal wat voor de meeste mensen niet haalbaar en gezond is
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt het beste gaan trainen als je gestopt bent met groeien.

Antwoorden (4)

Dat mag je zelf beslissen. Er zijn in principe geen regels voor het trainen van een sixpack of iets dergelijks.

Houd wel rekening met het doen van de juiste oefeningen (dus ook schuine buikspieren) en zorg ervoor dat je vetpercentage laag genoeg is. Anders kun je blijven trainen, maar dan zul je geen sixpack zien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je mag op je 13ste al oefeningen doen, ook voor je buik, maar met zware gewichten mag je pas op je 17de aan de slag, voor die tijd kun je wel al rustig aan opbouwen. Laat een goed persoonlijk schema maken en laat je begeleiden, zodat je op een goede, veilige manier sport.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zeg lekker fitness op je 18de en daarvoor push ups sit ups en allerei oefeningen zonder gewichten want anders gaat je groei eraan
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het beste is dit pas te doen wanneer je uitgegroeid bent omdat dit je groei kan verstoren.
Voor je 16de zou ik het sowieso niet doen. Je zou wel aan je conditie kunnen werken.