Wie bepaalt hoe de kleding van de Olympische sporters er uitziet?

De Olympische winterspelen zijn weer begonnen. Het evenement om te kijken hoe de verschillende landen zich presenteren. Elke 4 jaar ziet het er weer heel anders uit.

Wie bepaalt hoe de kleding eruit gaat zien en hebben sporters hier zelf überhaupt iets over te zeggen?

Ik vraag dit voornamelijk naar aanleiding van de kleding van het Noorse Curlingteam. Ik ben de fluitketelschuifwedstrijd Canada-Noorwegen aan het bekijken en ik kan me dus niet voorstellen dat er een serieuze sporter is die blij is zijn/haar land te vertegenwoordigen in zo'n broek (zie afbeelding).

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Was gister een item in rtl boulevard, jaja een echte mode kenner gaf zijn mening, deze enige :) broeken zaten daar niet bij helaas. Wel de bermuda broeken van....Bermuda!
Marianne Timmer vond dat een mode ontwerper zich best eens in de 4 jaar kon inzetten voor een mooie outfit voor Nederland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer dat ik dat item heb gemist. Zal zometeen eens een online search gaan doen naar die idioten die in bermuda de openingsceremonie van de winterspelen bijwonen :) Bedankt voor de tip.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou snap ik waarom dat ijs zo slecht is daar, moest je daar nou écht overheen wandelen:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien hoort bij de fluitketelschuifwedstrijd wel zo'n ruitbroekje, past wel bij elkaar ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha Loes, daar heb je gelijk in... een geblokte theedoek voor de fluitketel. @nelly Hoe bedoel je? Oh laat maar... ik geloof opeens dat ik hem snap :) Het was inderdaad vrij glad, dus ik heb wat zand gestrooid. Wandelen was trouwens niet het enige dat ik gedaan heb. Er stonden enkele leuke machientjes waar ik mee gespeeld heb....

Het beste antwoord

Dit allerbarstend leuke broekie is uitgekozen door Christoffer Svae,één van de leden van het Noorse curlingteam.Hij stond al bekend om zijn extravagante kledingstyle.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Volgens mij is het zo dat de nationale kleuren terug moeten komen in de outfit, en dat de manier waarop dat gebeurt wordt bepaald door de sportfabrikant die de order heeft gekregen. Die hebben daarvoor eigen ontwerpers in dienst.

Eigenlijk werkt het dan eigenlijk net zo als met reclame: Het hoeft niet eens mooi te zijn om op te vallen, want ook irritant lelijke kleding valt op, en dan weet je gauw genoeg de naam van de sportfabrikant. Die heeft dan ook weer naamsbekendheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De tenues die de sporters in Vancouver moeten dragen voor de herkenning als Nederlandse sporter zijn een verplichting tegenover de kledingsponsor. De tenues zijn ontworpen door het bedrijf Suitsupply B.V. Het schijnt dat de sporters overigens wel een stem hadden in het ontwerp. Hoe groot die 'stem' is weten echter weinigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het NOC regelt ook de kleding van de sporters. Voor elke Olympische Spelen worden ... De bedrijven die dat doen, noemen we ook wel sponsors.