Ik wil een groot schuimfeest op straat maken, Wie heeft er tips om zelf schuim te maken dat niet meteen verdwijnt???

Het gaat om een straatfeest, we moeten ons verkleden als zeepje... en willen dus in het sop staan, met veel schuim.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
3.9K

Het beste antwoord

Als je het niet erg vind om er wat moeite voor te doen, dan heb ik hier wel een beschrijving voor je hoe je dat kunt aanpakken. Ik denk wel dat het lastig wordt met de wind, die het schuim makkelijk weg zal blazen. Een min of meer afgeschermde ruimte lijkt me het beste.
Benodigheden:
Vaatwaszeep (10-20 flessen moet genoeg zijn)
Heetwaterslang (Het water moet heet zijn)
Grote, schone, plastic prullenbak
Een kinderzwembadje
Een nat/droog stofzuiger op 'blazen'
Veiligheidsbril
Verschillende 2 liter emmers
Een sneeuwschuiver
Een bemanning van 4 personen, gewijd aan het schuim-maken en reinigen
Het proces:
Zet je veiligheidsbril op.
Zet het zwembadje klaar.
Plaats de prullebak in het zwembad.
Zet de stogzuiger en de heetwaterslang allebei halverwege met hun mondstuk in de prullebak.
Het water moet zo hard spuiten, dat het uit de prullebak het zwembad in spuit.
De stofzuiger moet ook zo hard staan dat het het water het zwembad in spuit.
Nu beginnen met zeep spuiten op het mondstuk van de heetwaterslang.
Het schuim zal beginnen op te bouwen in de emmer en later zal het overal schuim zijn.
Uiteindelijk zal het zwembadje vollopen met water. Twee mensen moeten worden belast met het legen van het zwembad met emmers in een afvoer. Of zorg dat je iets van een pomp hebt.
Iemand kan het schuim verspreiden met een sneeuwschuiver.
Het beste is om dit alles al een keer van te voren uit te proberen, om teleurgestelde feestgangers te voorkomen.

Nou vereist dit alles nogal een voorbereiding en mankracht om het echt te laten lukken.
Er zijn genoeg verhuurbedrijven die schuimkanonnnen met of zonder (menselijke) bediening verhuren. Misschien ook een optie?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Giet een fles afwasmiddel leeg in een fontein. Dan krijg je enorme bergen schuim tot boven je hoofd. :)
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
In Rotterdam vind je er een op het Hofplein...
Al kun je het niet zelf maken, scheerschuim zou een optie kunnen zijn, dat lost veel minder snel op in water dan ander schuim. Ook kun je van schuimrubber schuim snijden, snijdt het in de vorm van schuimdotten (dat blijft drijven op het water) en snijdt het zo, dat je om beide benen een schuim(rubber)vlok hebt zitten.
Bij ons kun je dat op de markt kopen, als het niet in wit verkrijgbaar is, dan kun je het wit spuiten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Leuk een dagje zeepje zijn en dan met al je buren in bad, veel plezier!