Krijg je bij basketbal punten voor een gewonnen wedstrijd? En op basis van wat staat een team bovenaan als ze evenveel punten hebben?

Ik zag laatst de stand in de NBA op nos teletekst, maar dan staat er 7-1. Zeven overwinningen en een nederlaag. Is het bij basketbal niet zo dat er met punten wordt gewerkt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
6.9K

Antwoorden (2)

inderdaad werken ze daar met gewonnen en verloren wedstrijden en niet met punten. je kan dan ook niet gelijkspelen. bij een gelijke stand wordt de wedstrijd verlengd zodat er wel een winnaar komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2 punten krijg je als je wint.. de uistlagen van wedstrijden zijn bijv. 97-85.
degene met 97 krijgt dus 2 punten maar het kan ook zijn dat ze dat op teletekst anders weergeven.
als de nummer 1 en 2 evenveel punten hebben staat degene met de hoogste aantal scored (doelpunten) als 1ste!