Is je sixpack eerder zichtbaar als ze getraind zijn?

Ik weet dat je een lage % bodyfat moet hebben zodat je sixpack zichtbaar is. Maar word het ook eerder zichtbaar als je buik goed getraind is?

Toegevoegd na 1 dag:
Sommige mensen begrijpen het verkeerd, ik bedoel of je je sixpack groter/dikker kan maken door ze harder te trainen. Of is dit meer genetisch bepaald?

Zelf heb ik al een sixpack, maar het ging me meer om de info of het dus groter/dikker gemaakt kon worden met meer training.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Nee, want hoe goed je buik ook getraind is, er zit nog steeds een laag vet overheen. Dus of je nu (voorbeeld om het te visualiseren) 1 cm of 10 cm spier hebt zitten, er zit nog steeds een laag van 5 cm vet overheen, dus je ziet niks.
Je kunt het wel sneller zien als je genetische aanleg hebt dat je minder vet op je buik opslaat, en meer vet op andere plekken.
Maar bij de meeste mannen is dit de buik, dus dan zul je toch hard moeten werken op het te kunnen zien.

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar zoveel meerwaarde heeft een sixpack niet, het ziet er wel leuk uit, maar je hebt er verder niks aan.
Uiteindelijk vallen mensen toch meer voor het innerlijk, als je op zoek bent naar een relatie.
En het is ook niet een teken van hoe sterk of snel je bent.
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat snap ik. Maar stel je hebt een vetpercentage van 8% en je sixpack is zichtbaar. Zal hij meer zichtbaar zijn met een afgetrainde buik, of even veel zichtbaar zijn zonder veel buik getraind te hebben.
Ritsuka
10 jaar geleden
Je kunt de spieren op je buik niet echt veel dikker maken volgens mij, dus ik denk niet dat het veel verschil zal maken.
Ritsuka
10 jaar geleden
Vaak ga je buikspieren juist meer zien zodra je de rest van je lichaam meer traint (hogere spiermassa)

Andere antwoorden (3)

Je sixpack is pas goed zichtbaar als je afgetraind bent. De meeste mannen van jouw leeftijd camoufleren zo'n strakke buik door het drinken van biertjes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Van mijn leeftijd? Ik ben 19 en ik drink geen alcohol..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
:)
Je spieren staan meer op spanning als je beter getraind bent en net getraind hebt. Als je overdag je sixpack wilt laten zien zul je ze dus eerst s morgens op spanning moeten brengen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben zelf een bodybuilder en neem van mij aan hoe laag je vet% ook is, als er geen spieren onder zitten kan het ook nooit een sixpack worden.

Wat ik je aanraad is om naast je trainingschema ook buikspieren erbij gaat toevoegen. Doe je het thuis dan kan je met simpel weg een matje kopen, heel ver komen.

Je traint met verschillende oefeningen, want een sixpack zijn eigenlijk spieren / pezen die overmekaar heel lopen. Door verschillende oefeningen te doen, train je je full stomach. Dus niet alleen crunches doen want daarmee zal je never een 6 pack krijgen omdat je onderste buikspieren nooit zullen komen op die manier.

Probeer goed en gezond te eten, en heb je een buikje ga dan maar eerst aan de cardio en ondertussen intensief buikspieroefeningen doet. Want als je dit op hoog tempo doet en goed, gaat je hardslag ook omhoog waardoor je zult afvallen.

Succes ;)