Mag je in Nederland een CO2 pistool met verlof hebben of is dit wapen volstrekt illegaal ?

Dus geen alarmpistool maar een pistool waarin een gaspatroon zit met CO2 hier kun je 4,5 mm kogeltjes afschieten,probleem is alleen dat dit wapen erg lijkt op een echt wapen vandaar mijn vraag of je dit wel met een verlof van de politie of toch helemaal niet mag hebben

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
1.3K

Het beste antwoord

Nee, dat mag je niet hebben omdat het teveel op een vuurwapen lijkt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Categorie I

Andere door Onze Minister aangewezen voorwerpen die een ernstige bedreiging van personen kunnen vormen of die zodanig op een wapen gelijken, dat zij voor bedreiging of afdreiging geschikt zijn.

Het gaat hierbij om: op een wapen gelijken, geschikt om mee te bedreigen. Dus verboden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar je kunt er wel een vergunning voor aanvragen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, niet als het een wapen categorie 1 is: Categorie I. De wapens in deze categorie zijn niet-vuurwapens, waarvan de overheid het bezit door iedereen buiten de overheid zelf heeft verboden. .
Voorbeelden: ballistische messen, ploertendoders, wurgstokjes, boksbeugels, nabootsingen van vuurwapens. Een vergunning kun je krijgen voor wapens categorie 3
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vreemd een wapenhandelen die deze verkoopt beweert dat Je deze Mag hebben mits Je maar ouder dan 18 jaar bent dat snap ik dus niet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat klopt van categorie III wapens
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een kennis van me die bij een schietvereniging is heeft ook zo'n lucht geweer. Geen enkel probleem dus als je 18 bent.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
JodenHartogh: Tenzij het te veel op een vuurwapen lijkt. Wat die kennis heeft is een wapen categorie 4, een luchtwapen wat je mag hebben voor de schietsport. Jij hebt het trouwens over een geweer, de vraag ging over een pistool. .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hb355: Als die wapenhandelaar n(een Nederlandse?) dat zegt dan zal dat zeker kloppen en lijkt het kennelijk onvoldoende op een vuurwapen om verboden te zijn. Dan is het een wapen categorie 4. http://nl.wikipedia.org/wiki/WWM#Categorie.C3.ABn_voor_wapens
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@mendelson, Foutje geweer moest pistool zijn. (Kennelijk voor een 25 meter baan)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar CO2 pistolen die niet op echte vuurwapens lijken mag je wel hebben en die bestaan ook nl