Is elke dag een uurtje sportschool schadelijk voor je lichaam?

Ik had deze vraag al eerder gesteld en kreeg het advies meer te eten als ik elke dag nssr de sportschool wilde. Ik vraag me af of ikniet gewoon een half uurtje ksn lopen op de loopband en het andere half uur een apparaat voor de cardip kan kiezen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
1.1K
Ritsuka
10 jaar geleden
in welk tempo wil je fgaan lopen? want een halfuur op de loopband lijkt mij erg saai.
en cardip moet cardio zijn denk ik? dat is loopband toch ook al?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat klopt ja, maar er zijn ook andere apparaten voor cardio toch?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik wil niet hardlopen want daar heb ik nog niet de juiste schoenen. Gewoon langzaam beginnen en tempo tussentijds opvoeren tot snel wandelen
Ritsuka
10 jaar geleden
Kun je niet buiten gaan wandelen? Is het nu lekker weer voor.

Antwoorden (3)

Als je geen last van je spieren krijgt is er niks mis. Als je last van je spieren krijgt betekent het dat je teveel doet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sporten is juist goed voor je! Iedere dag een uur is gewoonlijk helemaal niet slecht. Let wel op dat je het opbouwt of dat als je afwijkingen hebt of denkt te hebben eerst een arts en/of sportinstructeur raadpleegt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gisteren intensief gesport, kan het dan kwaad dat ik vandaag rustigaan doe met sporten?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is goed, als je dan vandaag intensief gesport hebt kan je nu wat rustiger maar dan moet je dat wel doen hoor. succes met het sporten!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt!!
Ritsuka
10 jaar geleden
Rustig aan doen, en liefst andere spiergroepen trainen zodat je kunt herstellen.
En genoeg eiwitten eten, voor je spieren
Sporten is gezond, het kan geen kwaad als je maar zorgt dat je geen last krijgt van je lichaam en dat je genoeg drinkt en eet! succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
dus cristi drink genoeg fristi ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haha, wat kun je het beste dan allemaal op een dag eten?
Ritsuka
10 jaar geleden
http://www.voedingscentrum.nl/nl/schijf-van-vijf/schijf.aspx
Ritsuka
10 jaar geleden
Hier kun je het zo zien
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je kan gewoon lekker boterhammen eten of spaghetti dat eten ook veel sporters. of een muesli reep even tussen door en neem een flesje mee met water als je gaat sporten!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
en als je niet van brood neem dan kellogs of muesli met wat yoghurt of melk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cardio en buikspieren trainen mag elke dag, maar andere spiergroepen moet je er minimaal 1 dag rust tussen hebben.