Onder welke categorie valt een handboog(28LBS) in de wapenwet?

Ik heb gehoord dat er verschillende categorieën in de wapenwet zitten die te maken hebben met wat je wel en niet met dat wapen mag doen en of je er bijvoorbeeld een wapenvergunning voor moet hebben. Nu is dus mijn vraag in welke categorie een 28LBS(trekkracht) jacht-/handboog valt. Moet je hier bijvoorbeeld een wapenvergunning voor hebben? Moet je die verpakt vervoeren, etc.?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
1.9K

Het beste antwoord

Voor een handboog heb je geen vergunning nodig. Je mag hem niet gebruiksklaar vervoeren. Recurve dus afbouwen en compound opgesloten in tas of koffer.

Toegevoegd na 1 minuut:
Schieten alleen op vereniging of eigen terrein, maar dat moet erg groot zijn. Ook met 28 pond schiet je zomaar door een gewone tuinschutting.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
kleine toevoeging nog:
op deze site staat een heel stuk over de wetgeving, en wat wel en niet mag, specifiek over bogen.
Ik haal bij mijn zelfgemaakte boog altijd de pees los als ik die vervoer (boog is uit 1 stuk) en doe de boog vervolgens in een lange 'schouder'tas. Geen probleem! http://zelfbogenmaken.nl/wetgeving.html