Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Onder welke categorie valt een handboog(28LBS) in de wapenwet?

Ik heb gehoord dat er verschillende categorieën in de wapenwet zitten die te maken hebben met wat je wel en niet met dat wapen mag doen en of je er bijvoorbeeld een wapenvergunning voor moet hebben. Nu is dus mijn vraag in welke categorie een 28LBS(trekkracht) jacht-/handboog valt. Moet je hier bijvoorbeeld een wapenvergunning voor hebben? Moet je die verpakt vervoeren, etc.?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Voor een handboog heb je geen vergunning nodig. Je mag hem niet gebruiksklaar vervoeren. Recurve dus afbouwen en compound opgesloten in tas of koffer.

Toegevoegd na 1 minuut:
Schieten alleen op vereniging of eigen terrein, maar dat moet erg groot zijn. Ook met 28 pond schiet je zomaar door een gewone tuinschutting.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
kleine toevoeging nog:
op deze site staat een heel stuk over de wetgeving, en wat wel en niet mag, specifiek over bogen.
Ik haal bij mijn zelfgemaakte boog altijd de pees los als ik die vervoer (boog is uit 1 stuk) en doe de boog vervolgens in een lange 'schouder'tas. Geen probleem! http://zelfbogenmaken.nl/wetgeving.html

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding