Wat voor oefeningen doen om slechte fijne motoriek te vebeteren?

Ik wil mijn slechte fijne motoriek vebeteren. Zoek daarom leuke oefeningen om te doen. Het zou mooi zijn als het ook gelijk een nieuwe hobby van mij word

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
6.9K

Antwoorden (3)

- Kleine spelletjes waarbij je de balletjes in de gaatjes moet zien te krijgen door het spel met handen en en polsen te draaien.
- Tollen kun je gebruiken om de pengreep te oefenen.
- Mozaikfiguren leggen.
- Staafjes waarin magneetjes zitten die je met een metalen balletje met elkaar kunt verbinden. Je kunt er allerlei constructie bij bedenken.
- Bowlen met een knikker en minikegels.
- Vier op een rij. De fiches in de smalle gleuf steken.

Meer oefeningen? Zie bron!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe is de site bevallen?
Merediaanballen(of -kogels).

Dit zijn 2 balletjes die je kortweg gezegd in je hand laat ronddraaien,met onder andere een heilzame werking voor je motoriek.In snuisterwinkeltjes of op google kun je ze wel vinden,vaak voor maar een paar euro.

Ik heb er 2 met belletjes :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een slecht motoriek ontstaat doordat de linker- en rechter hersenhelft niet goed samen communiceren. Net zoals elke andere taak van het brein kun je dit trainen. Om de slechte motoriek die ik als kind had te trainen, mocht ik van een neuroloog baloefeningen doen. Achteraf maakt het waarschijnlijk niet uit wat je doet met de bal. Als het maar het resultaat geeft zoals je vooraf had bedacht.

Ik mocht de bal bijvoorbeeld tegen een muur gooien en in de tussentijd voorlangs en achterlangs in m'n handen klappen.

Uiteindelijk is alles goed gekomen. Ik kan winnen met darten, iemand een hoek geven met boksen en een propje in een prullenbak gooien vanaf een indrukwekkende afstand, om maar een paar voorbeelden te noemen. Ik wil alleen maar zeggen dat je er zeker wat aan kunt doen.

Oja. Je hoort weinig positieve geluiden over gamen. Maar ik geloof dat je ook daar een betere motoriek van krijgt.