Is er een scooter/solex-verhuur voor mensen onder de 16?

Ik wil binnenkort met een groep een dag scooter of solex gaan rijden. We willen deze huren. Er zijn echter in onze groep drie personen die 15 jaar zijn. Dit is natuurlijk nog een beetje jong.
Weet iemand of er in de provincies Zeeland, Zuid-Holland, Brabant of Limburg scooter of solex verhuurbedrijven zijn waar je al met 15 jaar mag rijden? Of mag dit überhaupt niet?

Toegevoegd na 6 minuten:
of in Utrecht (provincie)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (2)

Mensen die nog geen 16 zijn kunnen nog geen brommerbewijs hebben. En die zal je toch echt moeten tonen om te huren. Bovendien is het strafbaar om zonder rijbewijs te rijden. En je mag ze ook niet onder een andere naam huren; krijg je grote problemen met politie en verzekering.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een verhuurbedrijf kan niet bepalen dat mensen onder de 16 jaar mogen brommerrijden, dat kan alleen de wet.

En de wet zegt, dat je 16 moet zijn.

(Zo mag ook een café geen bier schenken aan iemand onder de 16 als hij samen met een groep 16-jarigen de kroeg bezoekt)
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Dat gaat over degenen die achterop zitten.
ronron1212
10 jaar geleden
Akser01 ik weet niet wat jij leest ik zie nergens staan dat je jonger mag zijn dan 16 en geen rijbewijs nodig hebt.
Computoon
10 jaar geleden
Ik zie staan bij de algemene voorwaarden: Artikel 1:
Huurder dient minimaal de leeftijd van 20 jaar te hebben bereikt en is in het bezit van een geldig bromfietsrijbewijs of geldig Nederlands auto rijbewijs. Artikel 2:
Artikel 2:
Bij het gebruik van de scooters:
- Dient de huurder zich te houden aan de geldende wetgeving en
verkeersregels. Ik denk dat je de tarieven anders leest dan ik:
Een duo-passagier (die natuurlijk geen 16 hoeft te zijn) betaalt eur 15.-.Kinderen t/m 12 jaar eur 5.- maar dat geldt natuurlijk ook alleen als ze duo-passagier zijn. Het kindertarief staat wat onhandig vermeld, beter was geweest: 'Toeslag duo-passagier kinderen t/m 12 jaar'.