last van pijn aan enkels in inline skates, wat moet ik doen?

het zijn skates van het merk nijdam, heb ze nog maar 3 dagen, maar ik geraak niet verder dan mijn oprit :-) is het omdat ik dit niet gewoon ben, ook heb ik het gevoel dat mijn voeten wegglijden in mijn skates, het is nogtans de juiste maat en mijn veters enzo zitten goed vast.
het is denk ik omdat ik wegglijd in mijn skate met mijn voeten dat mijn enkels te zwaar worden belast, maar wat kan ik hieraan doen, ik heb ze nog maar net, en wil ze nu ook niet meteen wegdoen hierdoor.
maar zo lukt het ook niet en ik wil echt wel eraan beginnen!!!
groetjes

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
7.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lijkt er dan toch alsof de maat niet goed is... Probeer eens inlegzolen.

Antwoorden (2)

Skates geven meestal weinig steun aan je voeten en enkels, een oplossing kan dan zijn een inlegzooltje of enkelbandage, maar ook oefeningen doen die de spieren in je enkel versterken kan helpen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
gebruik pleisters
Als de schoen goed past, moet je waarschijnlijk wennen aan de skate. Ik ben zelf een fanatieke skater. Steeds moet ik weer wennen als ik nieuwe skates aantrek. Om de schoen snel naar mijn voet te laten staan, trek ik ze de eerste keer aan met natte sokken. Het is niet lekker maar zo dwing je de binnenkant van de schoen snel naar de vorm van je voet. De tweede of derde keer dat je gaat skaten zul je merken dat de schoen beter zit en je voet op z'n plaats blijft. Succes!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Koop rolschaatsen :-)