hoeveel kcal verbrand je met steps?

Ik ben bezig met afvallen en heb tot nu toe 3 jaar 0,0 gesport..
Heb nu een steps-apparaat van LTS, schuine steps.
Had me voorgenomen rustig te beginnen met 15 minuten per dag..
Maar het is eigenlijk toch HEEEEL zwaar, totaal niet rustig dus.
Nu heb ik mijn eerste 15 minuutjes erop zitten en zweet me kapot en heb overal al spierpijn.. (kan je nagaan hoe fit ik ben, uhum)
Nou heeft deze stepper een digitaal schermpje die kcal, steps en tijd aangeeft.

Hij geeft aan:
Tijd: 15 minuten
Steps: 600 (dit is per hele step, dus 1x links + 1x rechts = 1 step)
Kcal: 81

Nu gebruik ik valtaf.nl waar ze een dieet-dagboek hebben met activiteiten en kcal van voeding etc.
Daar geeft hij aan dat met 15 minuten steps je 230 kcal verbrandt..

Nu is mijn vraag dus, doe ik iets fout? Ben ik te langzaam of iets dergelijks? Vond het namelijk wel erg zwaar en voor mijn gevoel dus totaal niet rustig..
Of is het metertje in het apparaat niet helemaal in orde?

Of anders gezegd, hoeveel kcal zou je verbranden met 600 steps in 15 minuten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Hoeveel kcal je verbrandt hangt af van jouw gewicht maar rustig op die steps klopt wel met 81 kcal als jij ongeveer 50 kg weegt volgens de bron (van li naar re dus 50 kg, 60 kg etc: Sport Verbr. p/uur (50kg) Verbr. p/uur (60kg) Verbr. p/uur (70kg) Verbr. p/uur (80kg) Verbr. p/uur (90kg) Verbr. p/uur (100kg) Aerobics, Steps : rustig 370 cal 444 cal 517 cal 591 cal 665 cal 739 cal Aerobics, Steps: fanatiek 528 cal 634 cal 739 cal 845 cal 950 cal 1056 cal Als je meer weegt heb je nog rustiger dan rustig steps gedaan dus je zult wat meer conditie moeten gaan opbouwen (en dat gebeurt ook heus wel). Toegevoegd na 1 minuut: 230 kcal per kwartier verbrand je dus als je 100 kg weegt en fanatiek steps doet!

Bronnen:
http://www.wijvallenaf.nl/Berekenen/Calori...

dat ligt aan je gewicht: dit zijn de kcal gemiddeld per uur: 50 kg: 400 60 kg: 480 70 kg: 570 80 kg: 650 90 kg: 780 100 kg: 870 110 kg: 1000 120 of meer: 1100 tot 1800

Je bent goed bezig, Tess92! Je lijf moet nog wel wat wennen aan de inspanning die je doet. Dat merk je ook zelf, lees ik in je stukje. Kortom: je zit nog in de opbouwfase. Dan is het belangrijk om de intensiteit van je training niet te hoog te maken. Zet de 'weerstand' of 'zwaarte' van je apparaat dus niet te hoog, maar zo dat je in een lekker ritme kunt meekomen. Muziek helpt dan ook behoorlijk: mp3 speler op je hoofd en lekker het ritme van de muziek aanhouden. Langzaam ritme? Dan mag de weerstand wat zwaarder. Vlot ritme? Dan mag de weerstand iets omlaag. Steeds moet je lekker in het ritme kunnen meekomen. Een andere tip: gebruik de MP3-lessen van Evy (of een ander) om goed op te bouwen en je lijf dus te laten wennen. "Evy" is een podcast gemaakt om niet-bewegende mensen in 10 weken maar liefst een half uur (dus 4-5 km) te leren rennen. Presentator Evy vertelt je tussen de muziek door wanneer je mag hardlopen en wanneer je moet wandelen en... moedigt je aan, met uitspraken als "Ik ben fier op je!". Je snapt: de inspannende stukken worden steeds langer en de ruststukken steeds korter :-) Deze podcast is ook héél goed te gebruiken om (zoals jij) op te bouwen met steps, of om op te bouwen als je wat zwaarder bent en wil bewegen door actief te wandelen. De MP3's kun je gratis downloaden op http://www.rennenmetevy.nl Veel plezier! Op mijn blog loopvuur.tumblr.com lees je meer over motivatie en de voordelen van bewuster bewegen. Toegevoegd na 2 minuten: Was ik nog vergeten te zeggen: hou steeds een rustdag na een dag steppen. Je lichaam moet herstellen: blessures liggen anders op de loer. Probeer om op je niet-stepdagen iets anders te doen: stukje fietsen, zwemmen, pilates of iets anders. Heb je een Wii-fit? Ook leuk! Op die manier voorkom je eenzijdige belasting van je lijf en voorkom je blessures.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100