Ik wil gespierder worden, maar wat heeft meer zin? Een full bodyweight workout 3 keer perweek 1 dag benen traine 1 dag buik traine 1 dag armen traine?

Full boddy weight workout drie keer per week?
Bv ma, wo en vrijdag

Of

Bv maandag bodyweight workout voor benen.
Woensdag bodyweight workout voor buikspieren
Vrijdag bodyweigt workout voor armen

Wat heeft meer zin en impact op spieren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat ligt het er helemaal aan wat je doel is en hoe lang je al aan het trainen bent. Stel je wilt meer massa krijgen dan zul je hier weer een ander schema voor moeten hebben dan iemand die graag zijn spieren beter wil zien. Vertel dat eerst, dan kan ik je hepen.

Antwoorden (3)

3X per week full body krachttraining is goed hoor. Dan kun je op de tussenliggende dagen eventueel cardio doen of herstellende yoga of wandelen.
Als je per dag een spiergroep doet hoeft er geen rustdag tussen te zitten en kun je vaker trainen.

Let ook erg op je voeding, ook zeer belangrijk.

Kijk eventueel op www.bodybuilding.com voor voorbeeldtrainingsschema en tips voor voeding. Het gedeelte over supplementen moet je een beetje negeren, dat willen ze graag verkopen.
Ritsuka
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
verder geven ze goede informatie, maar ze willen wel erg graag verkopen :P
Het is het beste om elke dag 3 spieren te trainen bijv ma schouders-rug-triceps
Di biceps-chest-onderarm
En dan weer woensdag wat je ma doet en donderdag weer wat je dinsdag doet etc buikspieren mag je altijd trainen en het is belangerijk dat je je spiergroep waar je mee bezig bent afmaakt en dan pas een andere spiergroep niet alles door elkaar
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En je benen en billen dan?ziet er niet uit van die gespierde bovenlichamen met slappe kikkerbillen en dunne pootjes eronder:-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bovendien is het juist wel handig door elkaar te trainen als je een bepaalde dag traint. Als je een oefening gedaan hebt, ben je moe van de training van die spiergroep (als je het goed doet). Dan is het juist fijn even een andere spiergroep van die dag te doen..
En gun je lichaam rust. Niet elke dag trainen (tenminste als je geen prof bent)
trainingschema is heel belangrijk maar je voeding is immer veel belangrijker. met trainen maak je je spieren telkens een beetje kapot en door voeding bouw je ze op. dus zorg dat je een goede eetschema en trainingschema hebt. hoe ik dit weet zit veel op dutchbodybuilding forum en fitness forums. full body is voor beginners zeer goed. maar later kan een split schema ook goed werken misschien wel beter