Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het beter om na het sporten een kouden of warmen douche te nemen

None

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
511

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Geen van beide. Het beste is een lauwe douche. Dan spoel je het zweet af en laat je de spieren weer tot rust komen.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden
Daar zijn veel theorieën over. Maar ik bekijk het zo. Neem je auto en rij 100 km tegen 130 km per uur; Dan mag je stellen dat de motor goed warm is. Stop de motor en giet er dan een grote hoeveelheid koud water over. Niet echt positief voor de motor. Waarschijnlijk zal je daarna de motor kunnen starten en rijden. maar het zou ook kunnen dat je motorblok barst.
Van uit de sauna in ijskoud water springen kan volgens mij niet goed zijn als ik mijn hart voel tekeer gaan dan spreken we over top speed. Het beste volgens mij is eerst een goede cooling down doen en dan onder en douche die voor jou confortabel warm is. Dan eventueel het water gelijdelijk koeler zetten.
Extreme plotseling afkoelen staat stoer maar is niet echt gezond. Als het gezond zou zijn dan zou ons hart niet zo tekeer gaan en in overlevings toestand overschakelen.
Nu ga ik wel de echte saunabezoekers in het harnas jagen
Robby BB

Toegevoegd na 8 uur:
Ik ga ook weleens naar de sauna maar hou het dan bij geleidelijke afkoeling
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kunt beter een lauwe douce neemen met een koude douche gaan je poriejen dicht zitten en bij een warme douche raak je je warmte slecht kwijt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding