Wat heeft meer effect op afvallen: "s ochtends of "s avonds hardlopen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
1.2K
naamlooss
11 jaar geleden
'S ochtends, het geeft je spijsvertering een boost. Je zal je naar het sporten ook fitter voelen, je zal dan minder snel slechte snacks eten. Althans, dat is bij mij wel zo. Ik adviseer 's ochtends

Het beste antwoord

Het heeft het meeste effect als je gaat hardlopen op een moment dat voor jou het beste uitkomt.
Dit kan in de ochtend zijn, maar ook in de middag of avond. Liever niet te laat 's avonds, want dan kun je minder goed slapen.

Het is belangrijk dat je voor het hardlopen wat eet, meestal is iets kleins het fijnste, anders kun je last krijgen bij het lopen.
En dan na het lopen kun je ontbijten, vooral koolhydraten, met wat eiwitten voor optimaal herstel.

Als je niet eet, gaat je lichaam de spieren afbreken en vet vasthouden. Tips over wat je het beste kunt eten voor en na zijn makkelijk te vinden via Google.

Toegevoegd na 17 minuten:
http://www.runnersweb.nl/Gezondheid/Eten-en-drinken/Eten.htm
http://www.sport-en-dieet.nl/bekijk/artikel/id/54/Voeding_en_hardlopers
http://www.runinfo.nl/sportvoeding-voor-tijdens-na.htm
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoezo vet vasthouden??
Ritsuka
11 jaar geleden
Als je gaat sporten, en je eet te weinig, dan ziet je lichaam dit als hongersnood.
De reactie daarop (evolutionair bepaald) is om het vet vast te houden, en spieren af te breken. Dan conserveert energie (spieren verbruiken veel energie), en het isoleert, zodat je een grotere kans hebt op overleven. Als je je lichaam goed voed naast het sporten, is de natuurlijke reactie om de spiermassa te verhogen en het vetpercentage te verlagen. Je lichaam weet dat het veilig is, dat er voldoende voeding beschikbaar is. Dit Youtube filmpje legt het uit op een grappige manier (in het Engels): https://www.youtube.com/watch?v=fyuYMVZecsM
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het geen vet binnen krijgt kan dat het toch ook niet vasthouden, lijkt mij
Ritsuka
11 jaar geleden
nee, zo werkt het niet. Als je vet eet, zorgt dit niet per se dat je meer vet krijgt hoor.
Je lichaam maakt zelf vet aan, dit kan van elke voedingsstof wel zijn, ook suikers en eiwitten.
Vet word vastgehouden als je veel te veel eet, dan eet je meer dan je verbrand.
Maar als je te weinig eet, gaat je lichaam ook vet aanmaken om vast te houden, als energievoorraad om te overleven. Voor veel mensen helpt meer vet eten juist om af te vallen, omdat ze door meer vet te eten een beter vullende maaltijd hebben, en minder chemische stoffen en light producten en dergelijke eten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou houd je niet áltijd vet vast, maar de kans is wel groter.
Ritsuka
11 jaar geleden
In het geval van een eetstoornis (zoals de vraagsteller) waarschijnlijk wel.
Kans is klein dat ze verder afvalt, hele lichaam is nu in de overlevingsstand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
(Dat nam ik al aan inderdaad) en dat bedoelde ik ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb geen antwoord op mijn vraag, jammer
Ritsuka
11 jaar geleden
Je hebt wel antwoord, ik zei dat het tijdstip van hardlopen niet uit maakt.
Voor mij werkt in de avond beter, als ik hele avond op de bank zit, heb ik neiging om te snaaien, niet als ik ben wezen sporten