Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor oefeningen kun je thuis doen?

Vaak als ik geen tijd heb om te fitnessen, ga ik thuis opdrukken of buikspieroefeningen doen, maar wat voor oefeningen zou ik nog meer thuis kunnen doen zonder er dumbells, bankje, barbell enz. voor nodig heb.

Toegevoegd na 16 minuten:
En dan bedoel ik geen cardio, maar oefeningen om meer spieren te krijgen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Qua cardio is hardlopen zeker goed. 1 minuut goed hard rennen, 1 minuut wandelen, 1 minuut joggen. En dat afwisselen. Zeker lekker en omdat je steeds vanuit langzaam naar snel en andersom gaat, verbrand je erg veel.

Qua kracht ben je al goed op weg door op te drukken. Je zou nog de trap/stoelrand/bedrand kunnen gebruiken door op het randje te gaan zitten, handen naast je neer ook op het randje ( vingers wijzen naar voren ), dan laat je je handen zo staan en laat je jezelf zakken tot je een hoek van 90 graden hebt tussen je onder- en bovenarm. Houd dit 2 seconden vast en druk jezelf weer naar boven. Hiermee train je je triceps erg goed.
(voor meer effect leg je je benen op een bankje zodat deze even hoog liggen als de rand waar je op zit)

Verder voor de benen kun je squads uitvoeren. Dit is een vrij moeilijke fitness techniek. zorg dat je recht staat met je voeten op schouderbreedte. Houdt je rug recht en gooi je achterwerk naar achteren en ga daarbij zover door je benen, dat de hoek tussen de onder- en bovenbenen ongeveer 90 graden is. (LET OP, je staat stabiel doordat je je achterwerk naar achteren doet en je tenen lichtelijk naar buiten wijzen)
Houdt dit 4 á 5 seconden vast en druk jezelf weer tot de staande positie.
(voor meer effect houdt je een gewicht vast bijv. een emmer met water/grind/zand/enz)

Bij de krachtoefeningen geldt: Veel herhaling, minder gewicht = spieruithoudingsvermogen. Weinig herhalingen, veel gewicht = spieropbouw.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

op je zij liggen en het bovenste been telkens optillen. Lijkt erg makkelijk,
maar na 50 X begin je Moe te worden :O
en als je TE moe bent, draai je je om. En ga je weer verderr
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je thuis een trap hebt deze op en af rennen/lopen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of als steps gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga lekker een half uurtje hardlopen!
Het kost geen drol (hooguit een goede sportbh en een paar hardloopschoenen) en je bent even lekker in de buitenlucht.
Bovendien....verbrand je er superveel calorieen mee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ maar wel oppassen.. hardlopen is ook een erg zware (negatieve) belasting voor je lichaam...
(bijna) elke stad heeft wel zo'n goedkope boekenwinkel.
voor een paar euries heb je daar heel wat boeken op dit gebied.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
touwtje springen. als je een beetje ruimte in huis hebt. en het plafond niet te laag is.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Body combat. Je kunt hier ook spieren mee opbouwen. Het enige dat je nodig hebt is een beetje ruimte. Kijk maar eens op youtube voor goeie voorbeelden van wat je kunt doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding