hoe maak ik stof om kleding van te maken?

ik wil graag mijn eigen stof maken om daar weer kleding van te maken? willen jullie mij helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
3.2K

Antwoorden (1)

Begin met een katoenplantage aan te leggen, daar heb je wel veel ruimte voor nodig.
Je kunt natuurlijk ook stof maken van schapenwol, dan moet je veel van deze dieren gaan houden.
Maar ook de zijderups is een optie, de rupsen maken de zijde voor je en vervolgens kan jij het gaan spinnen. Kortom het is bijna niet te doen om je eigen stof te maken.

Het maken van kleding kost veel grondstoffen en energie. Daarom is het beter voor het milieu als u kleding hergebruikt en er iets anders van maakt, maar ook een stofje van de markt is betaalbaar. De milieubelasting van wol en katoen is hoger dan van andere materialen. Katoen heeft landbouwgrond nodig en vergt erg veel water en bestrijdingsmiddelen, de schapen die de wol leveren hebben veel weidegrond nodig, en stoten methaan uit, een sterk broeikasgas. Als je naar het hele milieuprofiel kijkt, blijken van de veel gebruikte stoffen (met uitzondering van nylon) synthetische materialen als polyester en acryl er beter uit te komen.
Wil je je eigen kleding maken, gebruik dan bestaande stoffen, maar maak je eigen ontwerp, dan heb je iets unieks.

Toegevoegd na 6 dagen:
Wat leuk is om te experimenteren met textielverf, je kunt verschillende kleuren door elkaar laten lopen, en eventueel met speciale kledingverfstiften erop tekenen. Kijk eens op www.dylon.nl om ideeën op te doen. Ook kun je daar zien wat er met welke stof mogelijk is, de stiften kun je kopen in hobbywinkels en op het internet, kijk ook eens hier: https://secure.hobbyhandboek.nl/categorie.asp?cat=C1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is niet het juiste antwoord... Denk dat de vraagsteller wilt weten, hoe te ontwerpen en waar stof te laten drukken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is voor mij niet duidelijk, ik heb antwoord gegeven op de vraag, zoals die gesteld is.