welke halterset zou ik kopen?

Er zijn veel verschillende ´Haltersets´ : Gietijzer, Chroom, Rubber, Kunstof enz. Ik weet niet welke ik moet kopen, ik had in mijn gedachte Gietijzer omdat het lang mee gaat en mooi uitziet, Kan iemand mij misschien het verschil kunne vertellen? alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Rubber en kunststof roesten niet, maar zijn vaak bedoeld voor de beginnende trainer, omdat gietijzer meer gewicht heeft. Ook denderen ze niet zo hard op de grond als ze vallen.
Bij chroom, heb je dat ze met veel gebruik gaan bladderen, en met gietijzer, moet je wel goed weten of hopen dat het wel goed gemoffeld is, dus niet gewoon geverfd, zoals veel goedkopere halters.
Of je moet een goed merk kopen als Ivanko oid, dan denk ik, dat het bladderen bij chroom wel meevalt.