bestaan er wintersportkampen in de zomer?

Ik hou heel erg van snowboarden en heb dat ook deze voorjaarsvakantie gedaan. maar ik zou graag in de zomervakantie op wintersport kamp willen, (het klinkt raar ja) maar m'n moeder had vroeger een meisje die dat altijd deed op een gletsjer ofzo, naja ik bedoel dus niet bij snowplanet of snowworld maar echt op een piste!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (1)

Of er ook echt ski-kampen in de zomer zijn, dat weet ik niet zeker, maar ik vermoed van niet, omdat de meeste van deze kampen voornamelijk gericht zijn op de beginnen de skier en op gletsjers is het niet best toeven voor beginners.

Hieronder een opsomming van de plekken in Europa waar 's zomers geskied kan worden op gletsjers.

"Summerski gebieden Europa
De belangrijkste summerski gebieden van Europa vind je allemaal op gletsjers. Alleen daar is het koud genoeg om het hele jaar door te kunnen skien en snowboarden. Waar kun je skien in de zomer?

Skien in de zomer Frankrijk
- Alpe d'Huez Met als hoog(s)te punt de 3300m hoge Pic Blanc
- Les Deux Alpes heeft de grootste gletsjer van Europa (3568m hoogte) en biedt daardoor ongekende summerski mogelijk heden.
- Tignes De gletsjer Grande Motte is de place to be in de zomer
- La Plagne heeft met de 3250 m hoge Glacier de la Chiaupe ook zomer ski mogelijkheden.
- Val d'Isère - Pissaillas gletsjer
- Val Thorens - Péclet gletsjer

Noorwegen
- Folgefonna, op de Folgefonna gletsjer.
- Galdhøpiggen, op de Juvbreen gletsjer (1800 - 2200m)
- Stryn, op de Tystigbreen gletjer (1000 - 1600m)

Oostenrijk
- Hintertux Gletsjer
- Kitzsteinhorn Kaprun
- Kaunertal Gletsjer
- Schladming
- Solden
- Stubai

Zwitserland
- Diablerets, Les
- Saas-Fee
- Zermatt

Italië
- Breuil-Cervinia
- Passo Tonale "

http://www.reisgenieten.nl/wintersport/summerski.html