Kun je van een ondeelbare rits een deelbare rits maken?

Ik heb deelbare ritsen nodig, voor de lampenkappen die ik binnenkort ga produceren. Ik oriënteer me op internet en in fournituren-winkels en kom er achter dat deelbare ritsten duurder zijn dan ondeelbare. Weet iemand of en zo ja hoe je van een ondeelbare rits een deelbare maakt?

Toegevoegd na 33 minuten:
Ik voeg een url toe waar onderaan tekeningen staan van welke ritsen er bestaan.

http://www.esvocampingshop.com/nl/tentaccessoires/ritsen-tentritsen-ritsschuivers.html

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
6.5K

Antwoorden (1)

Ja, dat kan, dan moet je er een extra lopertje op doen aan de andere kant. Ik heb echter losse lopertjes nog nergens gezien, dus je moet ze dan van oude ritsen afslopen en hopen dat ze passen. Ik vrees dat je niet echt veel goedkoper uit zal zijn!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor dit antwoord! Het lopertje, is dat het schuivertje? En komt het er dan op neer dat je van een ondeelbare rits weliswaar een deelbare maakt, maar dan wel zo een die zowel aan boven als aan onderkant open te ritsen is, maar deelbaar door beide schuivertjes onderaan "vast" te zetten waarna je één deel net als bij een gewone deelbare rits lostrekt? Dit is dan een 2-weg deelbare rits. De schuivertjes zijn wel te koop overigens!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een deelbare rits hoeft geen twee runnertjes te hebben. Een jasrits is bijvoorbeeld een deelbare rits. Ik betwijfel of het kan, want je hebt zo'n onderkantje nodig....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor ritsen kun je het beste naar de markt gaan i.p.v. zelf aanrommelen als het al lukt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
lopertje = schuivertje en je kan dan idd de 2 lopertjes in het midden zetten zodat het onder en boven "open" is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, maar dat is wat anders dan een deelbare rits. Om hem deelbaar te maken moet je er onderaan verstevigingen aanbrengen, metalen klemmetjes die je om het stof onder de rits aanbrengt. Dat is op zich wel te koop, heb ik vanmiddag in een fourniturenwinkel gezien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maria, dat zal niet iedereen lukken. Maar ik ben echt heel handig.