ik heb gister een intensieve workout gedaan en heb erger spierpijn, is het verstandig vandaag weer te gaan sporten?

Ik heb vanaf gister besloten om elke dag 20 minuten te sporten (naast mijn voetbal training 2 x per week). Ik heb nu verschrikkelijke last van spierpijn, is het verstandig om vandaag weer 20 minuten te sporten of kan ik dit beter overslaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (4)

Nee, dat is zeker niet verstandig. Indien je nu gaat sporten heeft dat averechts effect. Je zal je spieren de nodig rust moeten geven om te herstellen voordat je weer kan sporten. Spierpijn ontstaan bij overbelasting van een spier (meestal sport). De oorzaak van de spierpijn zijn microscheurtjes in je bindweefsel. Wanneer je nu weer gaat sporten zal je alleen je spier meer beschadigen en heeft je training geen zin. Wacht totdat je spierpijn over is en ga dan weer verder met sporten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
P.s. Je kan natuurlijk wel een spiergroep trainen waar je geen spierpijn in heb.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heel erg bedankt, dan zal ik vandaag maar even overslaan, aangezien ik morgen ook al anderhalf uur voetbal.
Ritsuka
11 jaar geleden
Dan zou ik het overslaan ja, vandaag lekker rustig aan doen.
je kunt het beste vandaag even rustig gaan bewegen, zodat de spieren weer wat los komen. dit verlicht de spierpijn meestal.

maak er geen zware workout van. je lichaam heeft tijd nodig om te herstellen.

als je vandaag zo'n spierpijn hebt, betekent het trouwens, dat je het gisteren te gek hebt gedaan. bouw langzaam op!
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Je kunt op zich wel sporten, maar gebruik dan andere spiegroepen.
As je gisteren bijvoorbeeld vooral je benen hebt gebruikt, zou je nu iets met je armspieren kunnen doen.
Maar het beste kun je vandaag rustig aan doen, en het houden bij iets als wandelen, of yoga. Iets met lage intensiteit.
Ritsuka
11 jaar geleden
Het is een kwestie van in beweging te blijven. Dit wil niet zeggen dat je zwaar moet sporten. Stretchen kan je ook don maar dan niet voorbij de pijngrens gaan. Al bestaan er dan ook weer tegenstrijdige theorien over stretchen.
Men moet ook en onderscheid maken in pijn. maar als de pijn wijst naar een grote kwetsuur zal je ook wel het onderscheid kunnen maken.
Luister naar je lichaam, maar laat je ook niet beet nemen door het lichaam en vooral niet door je hersenen, want het lichaam is van nature lui en zal dan ook signalen uitzenden om zo weinig mogelijk vermoeid te geraken. Daar moet je u dan over zetten en dan kom je in de modus "doorzetten"terecht.
Robby BB