Welke technieken zijn er om dieper te kunnen duiken ?

Voor mijn ''toekomst'' zou het handig zijn om dieper te kunnen duiken, tot zo rond de 6 meter. Op internet vond ik al een paar technieken, ook om de druk in je oren te verminderen, maar ik vroeg me af of jullie misschien nog wat persoonlijke tips hebben. Ik zoek technieken voor het duiken zelf, dus : Hoe je het snelste naar de bodem duikt als je al in het water ligt, en ook vanaf de kant.
Alle tips die hierbij horen zijn van harte welkom natuurlijk !

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Maak rustige, maar krachtige slagen, zo bespaar je zuurstof.
''Klaar'' je oren voor je duikt (neus en mond dichthouden en proberen uit te ademen).
Als de druk op je oren groot wordt blaas dan een beetje lucht door je neus.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, succes met duiken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje voor je reactie !
Heb je misschien ook technieken om op een vlotte manier naar de bodem te komen (vanaf het wateroppervlakte) ? Ik las iets over de hoekduik maar vroeg me af of er betere technieken zijn als je zonder vinnen zwemt.