is fitness een sport?

Ik heb de discussie met iemand of fitness een sport is, maar hij wil mij geen gelijk geven, ondanks verschillende internetbronnen die mij gelijk geven. Heeft iemand hier een duidelijk antwoord op?

Wikipedia: Een sport kan omschreven worden als een fysieke krachtmeting (bijvoorbeeld zwemmen), fysiek spel (bijvoorbeeld voetbal) of denkspel (bijvoorbeeld schaken) dat op reglementaire wijze in competitieverband of recreatief gespeeld kan worden.
encyclo.nl: lichamelijke activiteit voor je plezier of als beroep Voorbeelden: Zwemmen, voetballen, schaatsen en wielrennen zijn verschillende sporten

Weet jij het antwoord?

/2500

Volgens jouw bron is fitness geen sport want je doet niets aan de meting, je bent niet met anderen bezig om te vergelijken bij fitness. Toegevoegd na 3 minuten: Ik denk dat jouw tweede bron (zag ik over het hoofd) meer te maken heeft met sportEN. Bij fitness ben je wel aan het sportEN maar het is geen sport. De voorbeelden duiden ook allemaal op competitieve bezigheden. Iets wat je doet om je eigen conditie te vergroten is lichamelijk bezig zijn of sportEN (zo noemen de meeste mensen het als ze naar de fitness gaan) maar nog geen sport met een competitief aspect. Toegevoegd na 6 minuten: sporten [regelmatig werkwoord]• lichamelijk bezig zijn, meestal samen met anderen vb:'s avonds gaat Peter altijd een uurtje sporten http://www.encyclo.nl/zoek.php?woord=sporten Fitness is dus een vorm van sportEN.

ja ik zit op fitness het is wel degelijk een sport

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100