als ik winterbanden neem voor op mijn fiets moet ik er dan 2?

ik twijfel of ik winterbanden voor mijn fiets neem ze zijn namelijk wel heel erg duur, maar moet ik er dan 2 nemen of 1???

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je hebt gelijk dat ze duur zijn, maar het is wel het beste om er 2 te verwisselen. Zoals mijn voorganger al schreef kun je een slip met de achterkant weer beter recht zetten als een slip met de voorkant, maar als je toch die uitgave doet, doe het dan goed en neem geen onnodig risico. Die banden doe je er na de winter weer af en net als met een auto monteer je ze weer opnieuw als het gaat sneeuwen. Als je wilt besparen, kun je ook gaan voor grove mountainbike banden, die hebben hetzelfde effect en kosten wel iets minder. Wel opletten dat je de juiste maat neemt en dat ze tussen je voor -en achtervork passen.

Een winterband is beter dan geen. Twee beter dan een uiteraard. Mocht u in verband met de prijs er voor kiezen om slechts een winterband te nemen, plaats deze band dan om het voorwiel. Een achterslip is namelijk een stuk makkelijker te corrigeren dan Een voorwielslip.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100