Ik heb een kleine heb een kleine tuin hoe kan ik handboog oefenen dan?

2 extra vragen 1.kan ik ook op een dartbord schieten? 2.maakt het uitwat voor pijl je gebruikt zoals de lengte of soort?

Toegevoegd na 19 uur:
1 extra vraag. Maakt het uit welke soort pijl ik gebruik zoals de lengte of de soort?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (2)

Vragen als de buren willen binnen blijven als jij gaat oefenen? Of vraag of je bij een boer in je buurt elke week mag oefenen bijv. tegen een kleine vergoeding.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan heb je een goede reden om op levend aas te schieten *niet echt natuurlijk!* En als er geen boer in de buurt is, ga je wat verder reizen. Je weet van te voren als je een schietsport gaat beoefenen, dat dat niet overal kan, dus wees creatief en zoek mogelijkheden in je omgeving. Tussen elke stad liggen wel weilanden, dan maar wat verder reizen dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt echt niet zomaar ergens gaan schieten xxy, je kunt altijd opeens iemand tegenkomen. Schieten mag echt op banen waar een hek om heen staat.
Het in principe toegestaan om op eigen terrein aan handboogschieten te doen, tenzij er een risico voor de omgeving is. Als jouw tuin dus grenst aan die van de buren of de openbare is de kans groot dat de politie aanbelt. Het risico dat een pijl de verkeerde kant op gaat is te groot.
Je andere vragen maken duidelijk dat je niet echt ervaring hebt met handboogsport. Ga naar een handboogvereniging, laat je voorlichten en maak daar kennis met de sport. Schieten op een dartboard gaat echt niet werken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarvoor geldt hetzelfde als voor je eigen tuin: het mag, mits er geen risico is voor de directe omgeving. Als er dus een weg langs dat weiland loopt en je schiet in de richting van die weg, dan heb je kans dat je aangesproken wordt. Heb je hier al gekeken naar verenigingen in de buurt?
http://www.handboogsport.nl/nhb/verenigingen/alle-verenigingen/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat ook een alternatief is, is in een bos waar je niemand tegenkomt. Of misschien op een zondagmiddag op een industrie terrein?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dat is absoluut geen alternatief. Als je dat doet loop je het risico gearresteerd te worden en je boog kwijt te raken. Je zou niet de eerste zijn die dat overkomt.