kun je zelf gokautomaten aan mensen huren?.

ik zag op marktplaats dat ze gokkasten voor maar 100 tot 200 euro verkopen.
als je er 1 koopt of 2 en die huurt aan een persoon in een cafè bijvoorbeeld die ook een vergunning heeft, heb je je geld toch zo terug na een maand en kun je makkelijk winst maken zonder iets te doen.
kun je dan mischien zelf ook en vergunning aanvragen om gokkasten te huren aan mensen een soort handel.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
2.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verhuren?

Antwoorden (2)

Dat kan wel, maar is niet eenvoudig. Je moet hiervoor een vergunning hebben en de kasten moeten voldoen aan de aangepaste Wet op de Kansspelen (2002).
(3,5 sec. tussen de draaibeurten, 60% uitkeren, max. gemiddeld 40,- spelersverlies per uur etc).

Waarschijnlijk voldoen die kasten op marktplaats niet aan deze eisen en zijn ze daarom goedkoop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gokkasten op Marktplaats zijn over het algemeen niet (meer) exploitatiegeschikt, bijvoorbeeld omdat het merkteken is verwijderd op ingetrokken door de overheid.
Bijna alle automaten van voor 2000 zijn niet meer exploitatiegeschikt vanwege intrekking van het merkteken ivm niet meer voldoen aan de wet.
Theoretisch moeten automaten afgevoerd worden indien ze uit exploitatie gaan maar verdwijnen dan op Marktplaats om er nog wat aan te verdienen. Eén van de redenen dat ze zo goedkoop zijn. Nieuwe gokkasten zul je er niet gauw vinden en vind je die wel dan kan je rekenen op zo'n 6000 euro. En dan nog mag je deze als particulier niet kopen en exploiteren (verhuren).
Daarvoor moet je sowieso een bedrijf oprichten, dus een KvK nummer.
Ook het Ministerie van Justitie stelt nog wat eisen als het gaat om automatenexploitatie.
Verhuren aan particulieren mag al sowieso niet, mits de muntproef is verwijderd en het uitsluitend als amusement gebruikt wordt, maar daar zal niemand in geinteresseerd zijn.