Wat voor mat kan ik halen om geluid te dempen bij sporten in huis?

Ik woon in een flat, dus ik wil graag het geluid dempen. Het gaat om oefeningen met gewichten en af en toe springen.

Een yogamat werkt niet, die gaat glijden op het laminaat.

Eisen:
-schokdempend
-anti-slip
-redelijke maat
-liefst in een winkel, of betrouwbare webshop.

Ritsuka
11 jaar geleden
in: Sport
10K

Het beste antwoord

Hoi Ritsuka,

Ik weet niet of ik zomaar namen mag noemen van webshops die de matten verkopen die jij bedoeld..

Maar deze heb ik zelf ook, ze werken perfect.

http://www.fitness-seller.nl/rubberen-vloermat/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Dank je! Ziet er goed uit

Andere antwoorden (2)

als je bij google ´geluiddempende mat´ intypt dan komt u wel matten tegen die wel geschikt zijn ;)
bijvoorbeeld een mat van noppenschuim of met driehoekprofiel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Maar is deze ook antislip? En waar koop je ze?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb hier een mat gevonden die is antislip en er staat geluiddempend en isolerend
http://mattenindustrie.nl/Antislipmatten.html?gclid=CJCktY7b8bMCFW3MtAoduVMAjQ
het adres staat onder aan de site
Ritsuka
11 jaar geleden
Dank je!
Ritsuka
11 jaar geleden
Deze mat ziet er wel erg ruw uit, lijkt mij niet helemaal geschikt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
omdat het van dichtbij is lijkt dat zo maar volgens mij valt dat wel mee want een mat is er volgens mij niet voor om harder/ruwer te zijn dan de grond waar hij op ligt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
o w8 ik had het verkeerd begrepen
maar als u dichtbij die winkel woont kunt u misschien even kijken en anders vraagt u of het een ruwe mat is via e-mail want er staat een e-mail adres bij
Ritsuka
11 jaar geleden
Ik bedoel echt als een mat zoals in de sportschool wel eens ligt.
Voor sommige oefeningen moet ik ook op de grond.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik denk dat u zoiets bedoelt maar er staat niet of het geluiddempend is
http://www.fitnessdelivery.nl/klein-fitness/fitnessmat.html?gclid=CP681cHu8bMCFSnJtAodFRoA_Q
dat is een mat voor sporten
Van die zwarte rubberen voordeurmatten, met ronde gaten er in, 20mm hoog. Deze kun je aan elkaar leggen voor een groter oppervlak. Als je een gewicht van 10 kilo laat vallen, helpt een matje van 5mm niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Maar zo'n mat ligt niet lekker, en ik moet ook wel eens oefeningen op de grond doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan leg je er een dunne spaanplaat bovenop. Daar kun je eventueel weer een oefenmatje opleggen als je het spaanplaat nog te hard vind.
Ritsuka
11 jaar geleden
Het is voor in de woonkamer. Na het sporten haal ik de mat weer weg. Dan is dit niet zo praktisch.
Toch bedankt, maar niet geschikt voor mij.