Hey, Ik zou graag een salto achter leren op de trampoline. Ik durf alleen niet! Weet er iemand hoe je die angst kunt overwinnen?

Ik zit in een turnclub met ervaren trainers, maar steeds durf ik niet. Dat is vervelend voor iemand die trampoline springt. Kunnen jullie mij helpen? Mischien eigen ervaringen?

Alvast bedankt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Heey, Dat herken ik, ik durfde met geen mogelijkheid een flakflik (omgekeerde flikflak..) van de tumblingbaan af te springen, omdat ik daarvoor (+/- 6 maanden geleden) mn knie overstrekte. Maar ik heb wel een tip, maar een beetje fantasie heb je wel nodig, stel jezelf voor dat jíj de held bent die vecht tegen een stel ninja's, leeuwen of etc. je dreigt te verliezen, maar dan zie je een uitweg,als je een salto maakt, achteruit, over de beesten, mensen heen kun je winnen. Vliegensvlug maak je de perfecte salto en je hebt je angst overwonnen! Bij mij werkte dit, het is heel raar maar het valt te proberen, maar vergeet niet, dat als jij die salto doet jíj de held bent! xxx Ps. Mensen willen altijd de beste zijn of de held etc. door in je achterhoofd te houden dat als jij een salto doet je ''iemand (denkbeeldig)'' redt, jij de held bent en dat is precies wat mensen altijd willen zijn, want zeg nou zelf, als jij een certificaat voor moed krijgt om dat je iemand uit de sloot hebt gevist ben je toch ook heel erg trots?

Het antwoord is even moeilijk als simpel: Doen. Hoe langer je er tegenaan blijft kijken, hoe moeilijker het wordt. Verder is vertrouwen heel belangrijk. Vertrouw dat je trainers je opvangen als het nodig is. En vertrouw op jezelf: de andere sprongen heb je ook geleerd (neem aan dat je al langer bezig bent) dus waarom zou je deze niet onder de knie krijgen

ook artiesten zijn soms "bang" om het podium op te gaan en hun "act" te doen, zangers, maar ook presentatoren bijvoorbeeld. deze mensen laten zich behandelen en begeleiden door psychologen. ook voor sporters bestaat hulp: de sportpsycholoog, deze praat met je en geeft je vertrouwen, zelfvertrouwen. misschien dat het ook bij jou helpt.

vraag of iemand je helpt oftewel iemand die je beethoud

probeer eerst een koprol,en dat heel snel achter elkaar aan .

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100