Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je creatine ook gebruiken als je niet helemaal "droog" getrainend bent?

Ik fitness al geruime tijd, en wil mijn spiermassa wat vergroten. Ik heb een klein buikje maar druk bezig hier vanaf te komen. Nu heb ik al veel gelezen over creatine, maar nergens kan je terug vinden of je zogenoemd "droog" moet zijn, en wat eventueel de nadelige gevolgen zijn.

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
953

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De nadelige gevolgen (voor droog trainen) van creatine gebruik is dat het meer vocht vasthoud. Hierdoor heb je het gevoel dat je wat vetter wordt. Dit is echter niet zo! Je lichaamsvocht word alleen groter en zet geen vet aan door creatine. Droog staan om creatine te gaan gebruiken is dan ook onzin. Je zou alleen voor jezelf moeten afvragen of je eerst massa wil aanzetten en dan voor het oog alles zo droog mogelijk maken. Of wil je droog staan en dan langzaam massa aanzetten. Dit laatste vergt een veel strikter dieet en dus meer discipline
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Creatinefosfaten levert je een explosieve energielevering voor ong 12-15 sec. Het nemen van creatine supplementen vergroot deze marge gering. De reden dat krachttrainers dit gebruiken is om zo verzuring in de spieren uit te stellen en dus mogelijk net een rep extra mee te kunnen pakken. Je moet wel helemaal tot het gaatje gaan wil je rendement hebben van deze supplementen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Duidelijk! Bedankt voor de info!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding